به گزارش پارس، مازیار سلیمان نژاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان خسارت و وسعت آتش سوزی در دست بررسی است، اظهارکرد: این آتش سوزی اوایل شب گذشته آغاز شد و ساعتی ادامه داشت.


وی افزود: آتش حدود ساعت 23 و 30 دقیقه دیشب با کمک نیروهای امدادی، نظامی، مردم و کمک سایر بخش ها به رغم وزش باد شدید مهار شد.

سلیمان نژاد ادامه داد: هر چند در این آتش سوزی وسیع گزارش هایی از تلفات گونه های جانوری منطقه دریافت نشده اما این حجم آتش، باعث تخریب زیستگاه و لانه وحوش و پرندگان شده و به علت احساس نا امنی در زیستگاه اصلی کوچ این جانوران به مناطق دیگر را در پی دارد.

وی تاکید کرد: آتش سوزی و حوادث غیرمترقبه که در طبیعت رخ می دهد در زادآوری، رفتارهای زیستی، میزان جمعیت و شیوه زندگی وحوش تاثیر منفی دارد و گاه موجب مهاجرت دایمی یا دراز مدت آنها به دیگر مناطق و خالی شدن زیستگاه اصلی از وحوش می شود.

سلیمان نژاد یادآور شد: همزمان با این حادثه ، یک فقره آتش سوزی نیز در سه هکتار از اراضی گچان واقع در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ روی داد که با کمک مردم و قبل از سرایت به دیگر مناطق مهار شد.

وی گفت: برخلاف سال گذشته که استان ایلام تنها شاهد پنج فقره آتش سوزی بود، از ابتدای امسال تاکنون 12 فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی و زیست محیطی استان روی داده که 11 مورد آن در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ و یک مورد نیز در کبیرکوه به وقوع پیوست.