محمدرضا نیکبخت افزود: این افراد شامل پرستار، پزشک، رادیولوژیست، ماما، نیرو‌های اورژانس، کادر پشتیبانی، نیرو‌های اداری دانشگاه و نیروی خدماتی هستند و خوشبختانه تاکنون موردی از مرگ و میر میان آن‌ها رخ نداده است.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۹۸۱ پرستار مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان در صف مقدم مبارزه با کرونا خدمت می‌کنند تصریح کرد: در حال حاضر هیچ نقطه‌ای از استان وضعیت سفید کرونا ندارد و تمامی شهر‌ها در شرایط قرمز یا زرد هستند.

وی ادامه داد: بروجرد، خرم آباد، دورود، دلفان و ازنا شرایط مطلوبی ندارند و مادامی که مردم خروج غیرضروری از خانه را رعایت نکنند روند ابتلا افزایشی خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: علاوه بر عدم رعایت پروتکل‌ها توسط مردم، یکی از دلایل افزایش بیماران کرونا در استان، افزایش ظرفیت آزمایشگاه‌های تشخیص است به نحوی که پنج آزمایشگاه استان روزانه حدود یکهزار تست را انجام می‌دهند.

نیکبخت ادامه داد: در یکی از موارد شناسایی شده فردی در یک میهمانی ۱۵ نفر دیگر را مبتلا کرده و در یکی از روستا‌های استان که دارای ۴۰۰ دستگاه خودروی سنگین است حدود ۸۰ نفر مبتلا شده اند بنابراین عامل اصلی در کنترل شیوع این بیماری مردم هستند که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌ها مسوولان، مراکز درمان و فعالان عرصه سلامت را برای شکست آن یاری دهند.