در حالیکه ویروس کرونا بیرحمانه در آمریکا قربانی می گیرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور با اطمینان اعلام کرد این ویروس آنچنان قوی بازنخواهد گشت و حتی ممکن است که بار دیگر به این کشور بازنگردد.

رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری روزانه کمیته بحران این کشور اعلام کرد در صورت بازگشت کرونا در پائیز به اندازه کنونی قوی نخواهد بود.

در حالیکه این ویروس تاکنون جان بیش از ۱۸۰ هزار نفر را در سراسر دنیا گرفته، ترامپ مدعی شد کرونا ممکن است برای همیشه از بین برود.

ادعا‌های ترامپ درباره ضعیف شدن یا از بین رفتن ویروس کرونا در حالی مطرح می‌شود که متخصصان و کارشناسان بهداشتی درباره شیوع مجدد این بیماری در فصل پاییز هشدار دادند. متخصصان درمانی می‌گویند ویروس کرونا ممکن است ماه‌ها و حتی سال‌ها در زندگی مردم آمریکا حضور داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: ما پیشرفت‌های زیادی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا داشته ایم که به ما در بازگشایی کشور کمک خواهد کرد. در این صورت می‌توانیم دستگاه‌های تنفس مصنوعی را به دیگر کشور‌ها ارسال کنیم.

در صورت ادامه سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، ادعا‌های تازه ترامپ می‌تواند به ابزاری در دست مخالفان دموکرات او برای انتقاد دوباره از عملکرد ضعیفش در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا در این کشور تبدیل شود.

ادعا‌های ترامپ درباره ضعیف شدن ویروس کرونا در حالی مطرح می‌شود که بیش از ۸۴۰ هزار نفر در این کشور تاکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۴۶ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.