به گزارش پارس ، دکتر حسین بیگلری در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، افزود: در حال حاضر مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت ایران این بیماری را به دقت رصد می کند که خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در کشور گزارش نشده است.

به گفته بیگلری کرونا ویروس جدید نمونه جهش یافته کرونا ویروس قدیمی است که به نام" عفونت تنفسی کرونا ویروس خاورمیانه" شهرت یافته است.

وی افزود: این نوع ویروس قادر است علاوه بر ایجاد عفونت شدید تنفسی موجب نارسایی همزمان چند ارگان بدن بخصوص کلیه شود.

بیگلری با بیان اینکه اولین موارد این بیماری از شرق عربستان در نزدیکی ریاض گزارش شده، اظهار کرد: بر طبق آخرین آمار تاکنون ۵۰ نفر در کشورهای عربستان، فرانسه، قطر و اردن به این ویروس مبتلا شده اند.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه، قدرت کشندگی این ویروس را با احتساب کشته شدن ۳۰ نفر از این تعداد (۵۰ فرد مبتلا) ، ۶۰ درصد اعلام کرد.

بیگلری با بیان اینکه این ویروس در حال حاضر همه گیری سنگینی مانند دیگر موارد ویروس آنفلوآنزا نداشته است، راه انتقال این ویروس را تنفس نزدیک و طولانی مدت در کنار فرد مبتلا عنوان کرد.

وی در پایان توصیه کرد افرادی که علائم تب و سرفه دارند از روبوسی و دست دادن با دیگران خودداری کنند و مردم نیز با توجه به فعال شدن ویروس های آنفلوآنزا در فصل بهار نکات بهداشتی همیشگی را برای پیشگیری از ابتلا به انواع آنفلوآنزا رعایت کنند.