هوآوی برای تأمین قطعات و تکنولوژی مورد نیاز محصولات خود، با برترین شرکت‌های فعال در این زمینه همکاری دارد. به نظر می‌رسد که این شرکت تحریم‌های تجاری آمریکا را در گذشته پیش‌بینی کرده بود و برای مقابله با آن راه حل‌هایی را در نظر داشته است. راهکارهایی که در نهایت منجر به فشار شرکت‌های آمریکایی به دولت خود و عقب نشینی آنان شد.

 به تازگی یکی از مدیران ارشد هوآوی در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های رسمی کشور چین اعلام کرده که این شرکت به منظور جلوگیری از اختلال در روند تولید و عرضه محصولات، برای تهیه هر قطعه حداقل با دو تأمین‌کننده در ارتباط بوده است.

اخیراً نایب رئیس شرکت هوآوی، ویکتور ژانگ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رسمی چین (شینهوآ)، درباره سیاست‌های تامین قطعات محصولات  هوآوی اعلام کرد:

شرکت‌هایی که  سوی جهانی شدن می‌روند، قطعات مورد نیاز خود را صد درصد تولید نمی‌کنند.  به همین خاطر شرکت  هوآوی حدود 10 سال پیش استراتژی تجاری را با نام «مدیریت پایدار کسب و کار» ایجاد کرد، که  در این استراتژی شرکت  هر یک از قطعات مورد نیازش  را از دو تأمین‌کننده دریافت می‌کند.

vdfvrfgwr

در تاریخ 7 نوامبر 2018، دوازدهمین مجمع تأمین‌کنندگان اصلی هوآوی با حضور 700 شرکت‌کننده از 150 تامین‌کننده جهانی و مدیران ارشد هوآوی در چین برگزار شد. در این مجمع 92 تأمین‌کننده لوح تقدیر دریافت کردند که این تأمین‌کنندگان شامل 33 کمپانی آمریکایی، 22 کمپانی چینی، 11 کمپانی ژاپنی، 10 کمپانی تایوانی و مجموعاً 16 کمپانی از کشورهای هنگ‌کنگ، آلمان و کره جنوبی بودند.

Huawei supply 1

تأمین‌کنندگان خارجی شناخته شده هوآوی در آمریکا شرکت‌های اینتل، کوالکام و مایکروسافت هستند و در بین شرکت‌های ژاپنی، هوآوی با سونی و فوجیتسو همکاری می‌کند. همچنین هوآوی برای تأمین قطعات مورد نیاز محصولات خود، با شرکت‌های تایوانی TSMC و مدیاتک نیز تعامل زیادی دارد. در بخش شرکت‌های داخلی نیز هوآوی برای تأمین قطعات با BOE، Tianma، Lixun Precision و چند شرکت چینی دیگر در ارتباط است.

بر اساس گزارشی معتبر، در سال 2018  هوآوی برای تأمین قطعات مورد  نیاز خود مبلغ 70 میلیارد دلار هزینه کرده که نزدیک به 11 میلیارد دلار از آن صرف خرید قطعات از شرکت‌های آمریکایی اینتل، کوالکام و مایکرون شده است. تحریم‌های اخیر آمریکا علیه شرکت‌های چینی، باعث شد که روابط تجاری هوآوی برای تأمین قطعات با شرکت‌های آمریکایی دچار مشکل شود و برای تأمین قطعات از شرکت‌های پشتیبان استفاده کند. البته تحریم‌های ایالات متحده مانند تیغ دولبه‌‌ای عمل  کرد  و شرکت‌های آمریکایی ضرر کردند؛ چرا که مشتری بزرگی مانند هوآوی را از دست دادند. البته هم‌اکنون با توافق دولت آمریکا و چین، روند تحریم‌ها تعلیق شده است و شرکت‌های آمریکایی با اخذ مجوز به تجارت با  هوآوی ادامه می‌دهند.