به گزارش پارس به نقل از ایسنا، ریچارد مک فیلی، از مقامات بلندپایه پلیس فدرال آمریکا در این خصوص گفت: در این راستا افسران امنیتی بانک ها و دیگر افراد فعال در این زمینه را در ۴۰ دفتر خود در سراسر آمریکا گردهم آوردیم تا در یک ویدئو کنفرانس محرمانه شرکت کنند.

وی تصریح کرد: این ویدئو کنفرانس یک روزه بخشی از تلاش گسترده تر پلیس فدرال آمریکا برای ارتباط با قربانیان حملات سایبری بوده است که برخی از آنها تصور می کنند همکاری با اف بی آی می تواند به حسا س تر شدن رسانه ها و سرمایه گذاران به بانک های آنها منتهی شود.

او افزود: ما پس از حملات گسترده اخیر شیوه عملکرد خود را برای مقابله با حملات سایبری تغییر داده ایم.

به گزارش رویترز، این اظهارات در حالی صورت می گیرد که طی ماه های گذشته بانک های آمریکا به طور گسترده مورد حملات سایبری قرار گرفته اند و دولت آمریکا هکرهای چینی را مسوول این حملات می داند.

در این راستا چندی پیش چین و آمریکا توافق کردند تا کارگروهی برای بررسی مشکلات سایبری بین دو کشور ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، حملات سایبری اخیر به وب سایت های آمریکایی که انگشت اتهام را به سمت چینی ها نشانه رفت و گسترش اعتراضات در این خصوص، باعث شد تا دو کشور برای بررسی این موضوع با تشکیل کارگروهی دوجانبه موافقت کنند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که در یک سفر کاری در چین به سر می برد، از پکن اعلام کرد که دو کشور برای تشکیل این گروه اعلام آمادگی کرده و در خصوص آن به توافق رسیدند.

وی پس از دیدار با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت: در دنیای مدرن امروزی امنیتی سایبری بخش مالی، بانک ها، نقل و انتقالات مالی و بسیاری دیگر از بخش ها را تحت تاثیر قرار می دهد و برای ما واضح است که هر کشوری تلاش می کند تا در این خصوص از شهروندان خود، حقوق خود و زیرساخت های خود محافظت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیشتر وزیر امور خارجه چین درخواست کرده بود تا تلاش مشترکی از سوی دولت های آمریکا و چین برای افزایش امنیت در فضای مجازی صورت بگیرد.

وی تصریح کرده بود که آمریکا و چین باید برای افزایش اعتماد دوجانبه در این زمینه با یکدیگر همکاری نزدیک تری داشته باشند.