به گزارش پارس به نقل از مهر، حسین انواری در مراسم بزرگداشت روز سالمند که روز سه شنبه برگزار شد، افزود: در بودجه سال ۹۲ اعتباری برای افزایش مستمری های مددجویان اختصاص پیدا نکرد که این امر شامل حال بهزیستی هم می شود.

وی تاکید کرد: نمی توانیم از سایر بودجه های داخلی مستمری ها را افزایش دهیم اما در بخش مسکن و درمان اقداماتی را از منابع داخلی برای مددجویان انجام داده ایم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس قانون برنامه سوم و چهارم توسعه مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی باید ۴۰ درصد حداقل حقوق تعیین می شد در صورتی که این قانون عملی نشده است.

وی همچنین گفت: این که مستمری ها به صورت مساوی میان مددجویان در مناطق مختلف شهری و روستایی توزیع شود عادلانه نیست و باید تغییر پیدا کند و در همین رابطه طرحی را در دست تدوین داریم که امیدواریم نتایج آن مثبت باشد.

انواری با بیان اینکه طی سه سال گذشته مستمری مددجویان امداد اضافه نشده است گفت: در حال حاضر مستمری خانواده یک نفره ۴۰ هزار تومان، دو نفره ۴۵ هزار تومان، سه نفره ۵۵ هزار تومان، ۴ نفره ۶۵ هزار تومان و ۵ نفره ۷۵ هزار تومان تعیین شده است که کافی نیست و باید قانون ۴۰ درصد حقوق اجرایی شود.

وی همچنین در خصوص پرداخت وام اشتغال مددجویان نیز گفت: در سال ۹۲،۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تعریف و در شورای اشتغال مصوب شده است که سقف وام اشتغال ۱۵ میلیون تومان با استفاده از منابع بانکی و قرض الحسنه در نظر گرفته شده است.

به گفته سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) چنانچه منابع اعتباری تامین شود دسترسی به این تعداد فرصت شغلی امکان پذیر است به طوری که در شش ماهه اول سال حدود ۳۰ درصد این فرصتها محقق شد که امیدواریم در نیمه دوم پرداخت وام سرعت بیشتری پیدا کند.

وی همچنین در مورد برگزاری جشن عاطفه ها نیز گفت: مراسم جشن عاطفه ها طی ۳ روز از روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه برگزار می شود به طوری که در روز چهارشنبه ۱۰۰ هزار مدرسه و پایگاه آماده جمع آوری کمکهای مردمی خواهد بود.

انواری با اشاره به این که سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان در جشن عاطفه ها جمع آوری شد و در سال جاری نیز بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود که میزان کمکهای مردمی به ۴۰ میلیارد توان افزایش پیدا کند.