به گزارش پارس به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری دقایقی قبل در نشست بررسی پروژه ملی چهار خطه کردن محور هراز که از صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عباس آخوندی همراه بود گفت: امیدواریم سال ۹۳ سال پر خیر و برکتی در تمام کشور باشد.

وی با اشاره به برنامه های مهم دولت تدبیر و امید در سال جدید اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم دولت در سال جدید خروج از رکود بود که سال های گذشته در کل اقتصاد کشور در بخش های عمرانی حاکم شد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در مدت زمان کوتاه فعالیت دولت تدبیر و امید توانستیم کنترل خوبی بر روی تورم داشته و تعیین تکلیف طرح های مهمی که باید به سرعت به تصویب می رسید و وضعیت مشخص می شد انجام دادیم.

این مسئول ادامه داد: در سال ۹۲ با بررسی وضعیت عملکردی شاخص دولت در بخش تورم به موفقیت های خوبی دست یافتیم و موضوع کنترل تورم در سال جدید از بحث های مهم دولت است.

جهانگیری درباره فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه ها یادآور شد: آسیب شناسی لازم در مرحله نخست انجام شد و با انجام اقدامات مطلوب سعی داریم در نخستین گام طی روزهای آینده با ثبت نام متقاضیان فاز دوم این طرح تصمیم گیری شود.

وی عنوان کرد: عدم تعادل بین منابع و مصارف در هدفمندی یارانه ها از مهم ترین اقدامات بوده و از مردمی که به این پول احتیاج ندارند می خواهیم تا با انصراف از دریافت یارانه سبب شوند تا این مبالغ صرف امور مهم کشور شود.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: طرح های اساسی تولید در فاز دوم هدف گذاری شده و نیاز است تا به آن توجه ویژه شود اصلی ترین کار در سال ۹۳ خروج از رکود است.

جهانگیری تصریح کرد: بودجه سال ۹۲ مبلغ ۱۴۷ هزار میلیارد تومان بود که وصولی آن در نیمه دوم اسفند ماه گذشته تخصیص خوبی داشت.

وی گفت: در سقف طرح های عمرانی کشور هزینه کرد امسال به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به ۱۳ هزار میلیارد سال گذشته پیشرفت خوبی داشتیم.