به گزارش پارس به نقل از مهر، اسماعیل جلیلی، در خصوص جلسه عصر روز یکشنبه کمیسیون تلفیق گفت: در این جلسه معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور گزارشی از جهت گیری های لایحه بودجه سال ۹۳ ارائه کرد.

نماینده مردم مسجد سیلمان تصریح کرد: نوبخت معتقد بود لایحه بودجه ۹۳ چند جهت گیری مهم را مد نظر داشته اولین نکته آن شفافیت است که در بخش مصار ف و درآمدها عدد و رقم پنهانی در احکام و ردیفهای بودجه پنهان نشده است.

جلیلی پایبندی لایحه بودجه ۹۳ به قوانین فرادستی را از ویژگیهای این لایحه خواند و گفت: لایحه بودجه ۹۳ در راستای قانون برنامه پنجم توسعه و سیاستهای ابلاغیه مقام معظم رهبری تدوین شده است.

وی ادامه داد: نوبخت در این جلسه مدیریت تورم در سال ۹۳ به ۲۵ درصد را از اهداف مهم لایحه بودجه خواند.

وی اظهار داشت: معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری افزایش نرخ اقتصادی به ۳.۸ درصد را از اهداف مهم این لایحه دانست و اعلام کرد که تلاش شده بر اساس اهدافی که قانون پنجم توسعه در نظر گرفته تا پایان اجرای قانون برنامه نرخ بیکاری به ۷ درصد کاهش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: علاوه بر این نوبخت گزارش عملکرد بودجه سال ۹۱ و ۹۲ را در کنار لایحه بودجه ۹۳ برای تطبیق عملکرد بودجه دو سال گذشته با بودجه سال جدید به مجلس ارائه داد.

اعضای کمیسیون تلفیق نیز با توجه به حساسیتهای موجود و رشد اعتبارات جاری نسبت به سال گذشته و افزایش سهم اعتبارات جاری به کل بودجه و روند نزولی اعتبارات عمرانی دیدگاههایی را مطرح کردند و بر لزوم اصلاح بخشی از ردیفها و احکام بودجه بر افزایش بودجه استانها تاکید کردند.

جلیلی افزود: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از اعضای کمیسیون تلفیق نیز درخواست کرد تغییرات کمتری در لایحه پیشنهادی دولت ایجاد کنند.