به گزارش پارس ، حمیدرضا بتو در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری و در حاشیه جشنواره هفته گردشگری، گفت: یکی از مراسم های مشترک شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در طول این هفته افتتاح جشنواره گردشگری و برگزاری تورهای نیم روزه تهران گردی است.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی تعدادی از آژانس های خود را مامور برگزاری این تورها کرده است که شروع تورها از روز یکشنبه (هفتم مهرماه) بوده است.

وی در توضیح نحوه برگزاری این تورها و نحوه کسب اطلاع شهروندان، گفت: این تورها شهروندان را برای بازدید از اماکن دیدنی شهر تهران ساماندهی می کند. تورها با هماهنگی مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار می شود و شهروندان می توانند به معاونت های اجتماعی مناطق ۲۲ گانه مراجعه کنند و از زمان و اماکن در برنامه تورها مطلع شوند.

بتو از دیگر برنامه های هفته گردشگری به برگزاری نمایشگاه اقوام در حاشیه دریاچه خلیج فارس با شرکت چند استان کشور و قومیت های مختلف اشاره کرد و گفت: در منطقه ۲۲ شهرداری با دعوت سازمان میراث فرهنگی و مساعدت شهرداری تهران جشنواره اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

وی به تخفیفات اماکن دیدنی استان تهران در هفته گردشگری اشاره کرد و گفت: سازمان رفاه در برنامه های آتی خود تلاش می کند به عنوان متولی با فراهم کردن زیرساخت ها و پشتیبانی زمینه توانمندسازی مردم در برنامه ریزی برای گردشگری خودشان را فراهم کند.

وی ادامه داد: از جمله این برنامه ها که در آینده اجرا خواهد شد، بحث آموزش دبیران کانون های گردشگری محلات است. در ۳۷۴ محله تهران در ذیل سرای محلات کانون های گردشگری فعال هستند که در این کانون ها دبیرانی مستقر هستند که آموزش این دبیران را سازمان رفاه بر عهده گرفته است، در این آموزش ها مفاهیم علم گردشگری ارایه می شود با این برنامه سرای محلات در زمینه گردشگری توانمند می شوند.

بتو در خاتمه ابراز امیدواری کرد در زمینه گردشگری با رویکرد جدیدی که در دولت وجود دارد بتوانیم رشد قابل ملاحظه ای در کشور شاهد باشیم. تجربیات گذشته سازمان در خصوص برگزاری تورهای یک روزه و نیم روزه زمینه ساز برگزاری برنامه های امروز سازمان شده است و باید از تجربیات گذشته در این زمینه بهره ببریم.