به گزارش پارس به نقل از خانه ملت، حسین گروسی در واکنش به فروش خودرو با قیمت های غیر قانونی تصریح کرد: قیمت را باید توسط عرضه و تقاضا تعیین کرد و میزان تولید و تقاضا را در نظر بگیریم.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این سوال مطرح است که چرا میزان تولید خودرو از ۱.۵ میلیون به ۷۴۰ هزار خودرو کاهش یافته است، افزود: قیمت ها نباید با دستورالعمل و فرمول تعیین شود بلکه عرضه و تقاضا باید قیمت را مشخص کند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه عرضه و تقاضا در بازار خودرو به هم خورده و تولید خودرو نیز نصف شده است، تصریح کرد: حتی تولیدات فعلی دو شرکت خودروسازی به دست مردم نرسیده است.
این نماینده مردم در مجلس افزود: در بحث قیمت گذاری این است که هر قیمتی که توافق شد باید در عرضه و تقاضا تنظیم شود.


وی با بیان اینکه مجموعه خودروی مصرفی در داخل و میزان صادرات خودرو عرضه و تقاضا را تشکیل می دهد ادامه داد: وقتی عرضه و تقاضا تنظیم شد قیمت ها شاید کاهش یابد.


گروسی افزود: تا زمانی که به تولید کشور توجه نشود تعیین قیمت ها نمی تواند آرامش را به بازار القا کند بنابراین مشاهده می کنیم هم مصرف کننده از قیمت های فعلی ناراضی است و تولیده کننده نیز از کاهش قیمت محصولات نگرانی دارد و کسانی این وسط هم از واردات و رانتی که ایجاد شده بهره می برند.
این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه نه مصوبه دولت و نه مصوبه شورای رقابت قیمت ها را تعیین می کند، افزود: اصل تولید در اقتصاد، عرضه و تقاضا است.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر در کشور توان تولید خودرو را نداشتیم بحث دیگری بود اما امروز توان تولید در کشور وجود دارد.


گروسی با تاکید بر اینکه سال گذشته روزانه یک میلیون و۴۰۰ هزار خودرو در کشور تولید می شد ادامه داد: گران شدن ارز بهترین فرصت خوبی برای صادرات خودرو است و در این شرایط باید تولید خودور به حدود دو میلیون در روز افزایش یابد تا ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار خودرو نیز صادر شود.


وی با بیان اینکه کیفیت، قیمت تمام شده و استفاده از فناوری های نوین در تولید سه مولفه تولید است، تصریح کرد: تولیدی که کیفیت نداشته باشد مفهوم تولید ندارد.


رئیس فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی مجلس با بیان اینکه قیمت تمام شده محصولات داخلی در صنعت خودرو بالا است، خاطرنشان کرد: ما باید آخرین فناوری ها را در تولیدات داخلی استفاده کنیم و نمی توانیم چهار چرخ ببندیم و بگوییم این خودرو است.