به گزارش پارس ، طاهره مجیدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از به خاطر حضور شوراها مردم احساس افزایش سطح مشارکت در مدیریت شهری و حاکمیت را داشتند، افزود: شوراها با شهرداری ها ارتباط بسیار تنگاتنگ و مستمری داشته اند که همین مهم باعث گردیده فعالیت شهرداری ها موجب پیشرفت شهرها در استان گردد. همچنین نظارت مستمر مالی بر امور شهرداری ها و تصویب و نظارت بر بودجه آنان در کنار انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد وی بخشی از اموری بوده است که باعث شده پیشرفت های عظیمی در حرکت شهرها به سوی آبادانی حاصل گردد.

وی با اشاره به تغییر رویکر رئیس جمهور دولتهای نهم و دهم نسبت به شوراها، علی رغم دغدغه هایی که قبل از این مسئولیت برای افزایش اختیارات شهرداری ها داشتند، افزود: در این هشت سال همکاری مناسبی با شوراها و مجموعه مدیریت شهری و روستای از وی شاهد نبودیم. دولت به افزایش اختیارات شهرداریها هیچگاه عملا کمکی نکرد و حتی طرحی را که مدتها پیش از شورای عالی استانها برای افزایش تصدی شهرداری ها به دولت ارسال شده بود را تصویب نکرد و همین موضوع سبب شد که شوراها در مسیر پیشرفت خود چند سالی با کندی حرکت کنند.

مجیدی در عین حال یادآور شد که همکاری دولت در برخی حوزه ها خصوصا در اختصاص بودجه هایی جهت فعالیت عمرانی شهری را نمی توان از یاد برد و از این بابت باید از دولت نهم و دهم تشکر کرد.

مجیدی معتقد است که شوراها با گذشت سه دوره حضور و تجربه موفق در عرصه مدیریت کشور دیگر به یکی از ارکان مهم مدیریت کشور تبدیل شده اند، می افزاید: دولت یازدهم در زمانی روی کار می آید که شوراها به نقطه بالندگی رسیده اند و زمانی است که بایستی اختیارات و وظایف شوراها افزایش یابد. دولت یازدهم می تواند با کمک به شوراها در افزایش دامنه نفوذ آنها بر مدیریت شهر و جلب مشارکت مادی مردمی در عرصه مدیریت کشور کمک نماید و این فرصت طلایی می تواند برگ برنده ای برای دولت یازدهم باشد تا این حرکت بزرگ را بنام خود به یادگار بگذارد و مدیریت کل امور شهرها و روستاها را به نمایندگان مردم بسپارد تا علاوه بر کاهش تصدی گری دولت از پتانسیل عظیم نیروی مشارکت مردم نیز بهره مند شود.

وی یکی از اقدامات شورایی در شهرستان فسا را توجه به آسیب های اجتماعی و تاسیس موسسه خیریه زنان بهشت عنوان کرد و گفت: این مرکز با رویکرد اشتغالزایی در جهت ایجاد درآمد برای زنان سرپرست خانوار شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر با عضویت ۴۰۰ نفر از زنان فاقد درآمد گامی بزرگ در جهت رفع مشکل اقتصادی اجتماعی و فرهنگی این قشر آسیب پذیر برداشته است.