به گزارش پارس به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها با بیان اینکه دولت در تلاش است مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۹۳، طرح هدفمندی را به بهترین شکل ممکن به اجرا درآورد، از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور خواست ضمن هماهنگی با دستگاه های اجرایی کشور، همه مسائل، جزئیات و ملزومات آیین نامه اجرایی طرح را در اسرع وقت نهایی کند تا برای تصمیم گیری نهایی در جلسه هیات وزیران مطرح شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین امنیت غذایی، بهبود خدمات سلامت و درمان برای مردم و کمک به حل بحران های محیط زیستی را از مهمترین اهداف و دستاوردهای اجرای این مرحله از هدفمندی یارانه ها برشمرد و اظهار امیدواری کرد با اجرای مناسب این مرحله، شاهد رضایت و بهبود وضعیت مردم در بخشهای مختلف باشیم.

شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کارگروه ها و جلسات کارشناسی متعدد، گزارشی از اقدامات و برنامه های تهیه شده برای اصلاح و بهینه سازی حوزه های حمل و نقل، بهداشت و درمان، بیمه، بنگاه های تولیدی، تامین کالا های اساسی و تنظیم بازار ارایه کرد و از تدوین یک بسته جامع برای مجموعه اقداماتی که باید برای اجرای طرح هدفمندی انجام شود، خبر داد.

معاون اجرایی رییس جمهور همچنین در خصوص سایت رفاهی (سایت مربوط به ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه) توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تدابیر لازم برای تکمیل زیرساختها و کارآمدی مسائل فنی این سایت پیش بینی شده و سایت از آمادگی و امکانات خوبی برای اجرا برخوردار است.

در این جلسه پیش نویس آیین نامه بند" و" تبصره ۲۱ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۳ کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از تبادل نظر و گفتگوهای کارشناسی، مقرر شد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در اسرع وقت این آیین نامه و دستورالعمل اجرایی آن را نهایی کرده و در جلسه هیات دولت ارایه دهد.

فرم ثبت نامه متقاضیان دریافت یارانه و جزئیات برنامه ستاد تنظیم بازار از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد و پس از بررسی در خصوص آنها تصمیم گیری شد.