به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور طی سخنانی در صحن مجلس با اشاره به ضرورت تصویب تبصره ۲۱ هدفمندی گفت: استحضار داریم با عدم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اینکه یک بحث ماهوین داشته باشیم که یارانه های حامل های انرژی را در آن عدالت را رعایت کنیم و هر آن کسی که مصارف بیشتری می کند از یارانه بیشتری برخوردار شوند مجلس و دولت و اساسا نظام بر این عقیده است که هدفمندی یارانه ها باید صورت بگیرد.

وی افزود: آنچه در سال های اخیر گذشت حاکی از عدم اجرای کامل و دقیق قانون هدفمندی یارانه ها بود که آثار آن را هم دیدیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: استمرار این مسئله نه تنها آنچه که با عنوان کاهش یارانه ها و بازتوزیع آن صورت می گیرد و همچنین ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برداشت از خزانه و عدم توجه به تولید را به همراه می آورد و همه به آن معترض هستند آیا ما این وضع را یکسال دیگر ادامه بدهیم و یا شجاعانه برای اصلاح آن اقدام کنیم.

نوبخت گفت: آنچه مردم و نمایندگان دولت خواهان آن هستند ما با دقت و با انفاق آنچه که منابع عمومی و منافع کشور است را دنبال کنیم.

وی افزود: از آنجا که ما برای سال ۱۳۹۳ در حال تصمیم هستیم باید مشخص کنیم آیا این وضعیتی موجود قابل انتقاد افراد پرمصرف از یارانه های بیشتری استفاده می کنند ادامه پیدا کند و به بهداشت و درمان توجهی صورت نگیرد و یا اینها را اصلاح کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: آنچه که هم اکنون صورت گرفته است و این متن تهیه شده است بر این پایه است که ما آنچه از هدفمندی یارانه ها درآمدی کسب می شود در اختیار خانوار قرار بگیرد و بقیه آن را مطابق آن برای بهداشت سلامت و تولید و مشکلات درمانی کشور بهره بگیریم و ۱۰ هزار میلیارد تومان آن را به تولید اختصاص دهیم.

این اتفاق در پیشنهاد موجود که اعضای کمیسیون تلفیق آن را تایید کرده اند می توان مشاهده کرد.