به گزارش پارس نیوز، ناصر ایمانی کارشناس سیاسی با ابر شهر خواندن تهران واهمیت مضاعف آن نسبت به سایر شهرها به دلیل پایتخت بودن جمهوری اسلامی ایران گفت: شهر تهران  به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران وابر شهری که در بین شهرهای کشورهای منطقه وحتی جهان بسیار مورد توجه و حائز اهمیت انظار داخلی وخارجی است باید از جنبه های مختلف مورد توجه مضاعف قرار داده شود. توجه به  مسائل رفاهی شهر تا مسائل زیبا سازی، ترافیک، شهرسازی، معماری تا موضوعات جزیی تر همانند وقوع بحران های طبیعی اعم از زلزله وقوع آتش سوزی یا بارش نزولات جوی در شهر تهران بسیار مهم است, لذا با توجه به  گستردگی حیطه وظایف شهرداری قاعدتا فردی باید به عنوان  شهردار تهران انتخاب شود که به لحاظ اجرایی فهم ودرک صحیحی از مدیریت اجرایی تهران داشته باشد.

ایمانی با هدف قرار دادن وظایف شورای شهر وتاثیر گذاری انتخاب ورفتارهای شورای شهر در توسعه شهر اظهار داشت: در کنار مدیریت اجرایی - میدانی صرف نظر از اینکه استراتژی و راهبردهای مناسبی برای اداره شهر در نظر داشته باشد که البته این وظیفه عمدتا به عهده شورای شهر است باید نگاه جامعی به مسائل شهر داشته باشد, حائز اهمیت است که متاسفانه به سمتی می رویم که در تحلیل ها از مدیریت شهری دیگر جایگاهی برای شورای شهر تهران و یا شهرهای دیگر قائل نیستیم ودیگر از خود نمی پرسیم وظایف شورای شهر چیست و آیا شورای شهر وظیفه نظارتی بر عملکرد شهرداری را به نحو احسن ایفا می کند؟ یا علاوه بر عملکرد نظارتی به وظیفه تبیین سیاست های کلی استراتژی های اداره شهر توجه دارد؟ در واقع آنچه بین شورای شهر وشهرداری میگذرد چیزی شبیه روال کاری مجلس ودولت است.

وی درباره عدم فعالیت مطلوب از سوی شورای پنجم خاطر نشان شد:  متاسفانه آنچه امروز از شورای شهر دیده می شود گویا تنها وظیفه شورای شهر در انتخاب شهردار خلاصه شده و دیگر هیچ! شورای شهر باید شهرداری را انتخاب کند که از مدیریت اجرایی قوی برخوردار باشد و وقت کافی برای اداره شهر داشته باشد، اگر شورای شهر برنامه ریزی واستراتژی های خاصی برای شهر داشته باشد و شهر از مدیر اجرایی قوی برخوردار باشد یقینا شهردار موفق می شود وشهر تهران چون نگینی بر انگشتر ایران اسلامی می درخشد.

ایمانی به کنایه اظهار داشت: هنگامی که آقای کرباسچی از اعضای شورای شهر در صرف وقت برای نامگذاری ساختمانی به نام فردی! انتقاد می کند و تاکید می کند که به این شورا نمی توان امیدوار بود دیگر چه مطلبی می توان درباره این شورا گفت که چیده شده توسط خود آقایان هستند!! شش ماه از مدیریت دکتر نجفی بدون دستاورد خاصی گذشت و خبر استعفای ایشان به صورت رسمی به گوش همه شهروندان تهرانی رسید، مسلما این نگرانی ایجاد شد که آیا شهر تهران در حال بازگشت به عقب است؟ آیا شورای شهر درشش ماه گذشته نظارتی بر عملکرد شهردار داشت یا به دنبال سو گیریهای سیاسی بود؟ ایا شورای شهر نقشی در تبیین برنامه ریزی واستراتژی های لازم برای شهر را داشته است؟

این کارشناس سیاسی با طرح چند سوال ادامه داد: آیا تغییر شهردار و از بین رفتن یک سال کاری می تواند در سه سال آینده شهر را از عقب گرد نجات دهد؟ آیا شورای شهر دو سال دیگر به دنبال مطالعه در امور شهر است، در این صورت برنامه های شورای شهر برای شهرداری چه زمانی عملیاتی می شود؟ اینها سوالاتی است که مردم از شهردار وشورای شهر دارند با توجه به اینکه آنها یک دوره دوازده ساله آرام و در عین حال کارآمد را با مدیریت دکتر قالیباف پشت سر گذاشته اند بنابراین درمواجهه با  تغییر مدیریت شهرداری تهران و تغییر سیاست هایی که به نفع شهر وشهروندان نیست دچار نگرانی شده و از آینده شهر خود در هراس هستند.

ایمانی با بیان اینکه اعضای شورا منتخب مردم هستند به نکته ظریفی در اهمیت نوع انتخاب در خدمتگزاری اشاره کرده گفت: به هر حال با توجه به اینکه  ترکیب شورای شهر در دوازده سال گذشته با همفکری وهمراهی شهردار به آینده شهر؛ افزایش خدمات رسانی ها می اندیشیده است مردم در دوره جدید با  تیپ فکری جدیدی از شورای شهر مواجه شدند که البته انتخاب خود مردم هستند که ماحصل آن انتخاب دکتر نجفی برای مدیریت شهری است. مردم نگران عملکرد شورای شهرهستند چرا که تا کنون عملکرد ویژه ای از شورای شهر ندیده وگزارش مطلوبی از این شورا دریافت نکرده اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مردم تهران نگران آینده شهر خود هستند گفت: مردم تهران درمعرض تغییرات سریعی قرار گرفته اند که به سود شهر نیست؛ مردمی که در برابرتغییر نیروهای اجرایی، تغییر سیاستها ، تغییر مکانیزم ها باید منتظر باشند که قرار است برشهرشان چه بگذرد و نمی دانند با تفکر حاکم بر شورای شهر و انتخاب های ضعیفی چون مدیریت دکتر نجفی قرار است شهر به کدام سمت پیش برود.