گروه تحلیلی خبری «پارس»_ سازمان هواشناسی در  پیش‌بینی جدید خود گفته است  مجددا تهران با برف و بارش روبرو خواهد شد، در نتیجه بهتر است مسئولان شهری علی الخصوص آقای شهردار تمهیدات لازمه انجام دهند تا عبور و مرور مردم مختل نشود و در اصطلاح غافلگیر نشوند.

برف و بارش یک روزه در تهران وضعیت بغرنجی را در تهران به وجود آورد که عدم پیش‌بینی‌های لازم موجب شد تا مسئولان غافلگیر شوند و روز برفی به کام  مردم تلخ شود.

این وضعیت کار را به جایی رساند که شهردار تهران دست به دامان جوانان تهرانی شد و اظهارداشت: « خواهش من از جوان‌ترها این است که وقتی هوا بهتر شد اگر حال و حوصله داشتند تشریف بیاورند مقداری به آرامی برف روی درختان را بتکانند تا از شکستن آنها جلوگیری کنند. این کار ورزش هم است.»

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: «دو نکته در ارتباط با همشهریان عرض می‌کنم اگر کار ضروری ندارند از منزل خارج نشوند. تعدادی از وسایل حمل‌ونقل عمومی و تاکسی‌ها کار نمی‌کنند، حرکت در رفت‌وآمدها سخت و سرعت کم است. »

نجفی با بیان اینکه مشکلی جز تردد و رفت و آمد نداریم، خاطرنشان کرد: «مردم ما اصولاً با استعداد و باهوش هستند و از هر مشکلی مردم یک فرصت درست می‌کنند و این بحث تبدیل چالش‌ها به فرصت در بین مردم جا افتاده است الحمدالله که این مردم را داریم.»

آقای شهردار عملا در اظهارات خود غافلگیر شدن شهرداری را منتفی دانست و آن را مساله عادی جلوه داد که انتقادات بسیاری به نحوه عملکرد شهرداری در روزهای برفی وارد شد و شهردار در مقام عذرخواهی از مردم نیز به خاطر بی عملی خود برنیامد.

این انتقادات تا جایی ادامه پیدا کرد که محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران هم از غافلگیری شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: شاهد بحران در سطح شهر تهران به دلیل بارش برف بودیم که جامعه تهرانی را غافلگیر کرد.متاسفانه شهرداری تهران نسبت به برف‌روبی و آماده‌سازی کوچه پس‌کوچه‌ها عملکرد خوبی را نداشت.

از طرفی جدا از محسن هاشمی دیگر اعضای شورا هم نسبت به وضعیت شهری انتقاد کرده و اعلام کردند نحوه خدمات رسانی شهرداری در زمان بارش برف مطلوب نبوده و علیرغم پیش بینی های انجام شده در خصوص برف روبی، مدیریت شهری غافلگیر شده به خصوص در مناطق جنوبی و مرکزی خدمات مطلوبی ارائه نشد.

مجید فراهانی، ریییس کمیته بودجه شورای شهر تهران اظهارداشت: در سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان و در سال جاری  ۳۰ میلیارد تومان برای برف روبی شهر اختصاص داده شده و هر ساله نیز هزینه برف روبی به پیمانکاران پرداخت می شود.علیرغم پیش بینی اعتبارات شهرداری در برف اخیر غافلگیر شده است. اول به خودم و بعد به مسولان شهرداری تذکر می دهم

اما این انتقادات تنها به شورای شهر محدود نشد و نمایندگان مجلس نیز از وضعیت شهر پس از بارش برف رضایت نداشتند، برای مثال محمدرضا عارف نماینده مجلس در شورای اسلامی با انتقاد از شهرداری تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اتوبان‌های پایتخت و هم اتوبان‌های تهران-قم و تهران-کرج بعد از بارش برف وضعیت نابسامانی پیدا کردند و مردم ساعت‌ها در این اتوبان‌ها معطل ماندند. ضمنا گله جدی داریم که چرا شهرداری آمادگی اولیه را برای ساماندهی معابر و برف‌روبی نداشت. به طور جدی موضوع را از طریق استانداری و شهرداری پیگیری میکنیم تا ببینیم چرا علی‌رغم پیش‌بینی‌های هواشناسی، شهر بعد از بارش برف فلج شد.

حالا گذشته از همه این حرف‌ها و تجربه تلخی که برای مردم صورت گرفت، سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که مجددا تهران با برف و بارش روبرو خواهد شد در نتیجه بهتر است که تمهیدات لازمه صورت گیرد تا عبور و مرور مردم مختل نشود.