پایگاه خبری تحلیلی پارس - داستان سیاه‌نمایی‌های دولتی‌ها این بار به ساختمان بهشت رسید و مسئولان تیم جدید شهری راهی را در پیش گرفته‌اند که پیش از این از سوی دولت همسو با آنان آزموده شده و نتیجه داده است.

دولت یازدهم که حتی در خیال خود هم تصور نمی‌کرد بتواند به مرحله نهایی برسد و پاستورنشین بشود؛ پس از حضور خود در عرصه اجرایی به این نکته پی برد که نمی‌تواند فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام دهد، بنابراین تئوری تخریب و سیاه‌نمایی‌های گسترده را دستور کار خود قرار داد؛ حالا این سناریو برای صاحبان جدید بهشت هم تکرار شده است.

مدیران جدید شهری که پس از وعده‌های بسیار برای اداره شهر و گذشت صد روز و خورده‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که  هیچ اقدامی از دستشان برنمی‌آید ودر عمل ناتوانند، ناگریزند برای جبران کم کاری خود راهی را برگزینند وتکرار سناریوی سوخته دولت یازدهم مبنی بر اینکه ما در حال آواربرداری هستیم و جبران وضعیت گذشته سالها زمان می‌برد بهترین توجیه برای بی عملی آنان است.

هرچند این تئوری هم جواب نداد و گزارش نجفی علیرغم اینکه فکر می‌شد پاسخ خوبی را به منتقدانی بدهد که نگران از رها شدن شهرتهران به حال خود هستند؛ صدای اصلاح‌طلبان را هم درآورد و حتی این مساله نتوانست رضایت انان را به همراه داشته باشد.

تا جایی که سالاری نماینده اصلاح‌طلب شورای شهر که پیش از هم سابقه حضور در شورای شهر را داشته باشد، پس از استماع گزارش نجفی اعلام کرد که بهتر بود آقای شهردار به جای پرداختن به عملکرد تیم گذشته در شهرداری از برنامه‌های خود برای تهران سخن می‌گفت.

ساکنان بهشت که از این مساله نیز نتوانسته‌اند به نتیجه مطلوب خود برسند؛ با شعار دروغین انتقادپذیری ژست روشنفکری گرفته و خواستار کمک نخبگان، اصحاب رسانه برای بررسی بیشتر گزارش صدروزه نجفی شدند اما در عمل برنامه‌ریزی گسترده‌ای را انجام دادند تا بیشتر عملکرد گذشته شهرداری نقد شده وبی عملی آنان برای مردم توجیه پذیرتر شود.

در همین راستا صبح امروز حجت الله میرزایی، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهر تهران در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار کرد به جای نقد و بررسی عملکرد خود در این مدت و ارائه راهکار و برنامه برای شهر تهران به بررسی عملکرد تیم گذشته پرداخت و اظهارداشت: «تخلف اصلی در دوره مدیریت شهری گذشته از دست رفتن فرصت هاست و لزوما همه تخلفات در عرف تخلف مالی یا جا به جایی مالی نیستند، به طور نمونه طی ۳سال ۹۲ تا ۹۵، حدود ۱۱۰هکتار از باغات تهران تخریب شده و به جای آنها ساختمان‌سازی شده است. گزارش ۱۰۰روزه مربوط به دوره مدیریت شهری قبلی و سند تغییر و تحول در اختیار مراجع قضایی، مجلس و شورای شهر تهران قرار گرفته است.»

این بخش از اظهارات حجت الله میرزایی، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهر تهران  نشان می‌دهد خالی بودن دست تیم جدید شهری موجب شده است تا  آنان از اظهارات خود عقب‌نشینی کرده و مواردی مطرح کنند که ادله بسیاری برای نقض این موارد وجود دارد.

برای مثال در زمینه فضای سبز و توجه به مساله محیط زیست در تهران کارهای بسیار گسترده‌ای در تهران انجام شده است که در نوع خود کم سابقه است، و از نمونه‌های آن می‌توان به باغ کتاب یا باغ پرندگان اشاره کرد، از طرفی اسناد معتبری وجود دارد که در تخریب باغات، افرادی نه از سوی تیم سابق شهردار که از سوی نمایندگان اصلاح‌طلبان شورای شهر وجود دارد که گویا همه درباره آن روزه سکوت گرفته‌اند.

احمد مسجد جامعی از جمله نمایندگان اصلاح‌طلب شورای شهر سابق و فعلی است که باغ 842 متری در تملک خود در خیابان شیخ بهایی را به بنای مسکونی 10 طبقه با متراژ 4520 متر مربع تبدیل کرده است. این تخلف هفت و نیم میلیارد تومانی از تاریخ 11 آبان‌ماه 95 تاکنون مسکوت مانده و به کمیسیون ماده 100 که ویژه بررسی تخلفات است، ارجاع نشده است.

 

WUfyK0asXbm2

13951201000992_PhotoL

13951201001053_PhotoL

13951201001069_PhotoL

13951201001079_PhotoL