محمد رستگاری گفت: دولت مصوبه‌ای را در سال جاری دارد که کارگروهی با مدیریت محیط زیست و عضویت برخی دستگاه‌ها بیایند و ساعات کار ادارات و ساعات مدارس را طوری تعریف کنند که ترافیک کمتر شود و آلودگی هوا هم به نسبت آن کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: این جلسات در دست بررسی است اما هنوز تصویب نهایی نشده و در حد کارهای کارشناسی است یک‌سری موافقت‌ها هم از سوی برخی دستگاه‌ها انجام شده است اما هنوز نهایی نشده و در حال پیگیری هستیم.

معاون محیط زیست استان تهران اظهار داشت: این پیشنهاد از طرف سازمان محیط زیست داده شده است و در مورد آن جدیت زیادی هم وجود دارد زمان اجرای آن به زمان جلساتی که برگزار می‌شود بستگی دارد اما از آنجایی که سازمان محیط زیست با جدیت دنبال اجرایی شدن این موضوع است می‌تواند امسال قابلیت اجرایی شدن را داشته باشد.

رستگاری خاطرنشان کرد: در متن این مصوبه دولت آمده است که کارگروهی با مسئولیت سازمان محیط زیست ظرف سه ماه با همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ اسلامی، علوم تحقیقات و فناوری و سازمان مدیریت برنامه ریزی و نیروی انتظامی نسبت به برنامه ریزی و ارائه بسته مدیریت تقاضای سفر از قبیل ساعات شروع و پایان کار دستگاه‌های دولتی و کاهش ایام و ساعات تعطیلی مدارس و ایام کاری آن دسته از ادارات که امکان پذیر است اقدام و نتیجه را اعلام کند.

* قطعا در پاییز آلودگی هوا را خواهیم داشت

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که دو هفته در ماه‌های پاییز این اتفاق بیفتد و تعطیلی مدارس را داشته باشیم این تصمیم فعلا در مورد مدارس گرفته شده است و کاهش ساعات کار ادارات و دستگاه‌های دولتی در مراحل بعدی در دستور کار قرار خواهند داشت.

معاون محیط زیست افزود: سازمان محیط زیست کارهای مستمری دارد از جمله همین مصوبه دولت، جلسات مستمری در زمینه کاهش و کنترل آلودگی هوا داریم، فردا هم کار گروه کاهش آلودگی هوا برگزار می‌شود اما این به این معنی نیست که پاییز امسال آلودگی نداریم امسال هم اگر پدیده وارونگی دما را داشته باشیم آلودگی را خواهیم داشت اما امیدواریم با اقداماتی که انجام شده هم از شدت آلودگی کاسته و هم تعداد روزهای آلوده کمتر شود اما به شرایط اقلیمی هم بستگی دارد و اینگونه نیست که بگوییم آلودگی نخواهیم داشت قطعا در پاییز آلودگی خواهیم داشت.