به گزارش پارس به نقل از ایسنا، صبح امروز بررسی یک فوریت لایحه تملک و احداث بیمارستان ویژه کارکنان شهرداری تهران روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر با بیان اینکه طبق قانون چابک سازی و کاهش تصدی گری باید در دستور کار شهرداری باشد گفت: بنابراین تملک و احداث بیمارستان با چابک سازی در تضاد است و این در حالی است که در ماده 116 قانون نیز مجددا به کاهش تصدی گری شهرداری اشاره شده و بر همین اساس پیشنهاد می‌شود که ارائه طرح ایجاد مراکز خدمات درمانی برای پرسنل شهرداری از سوی شهرداری ارائه شود.

در ادامه رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورا با بیان اینکه بر اساس بند شش فصل شش قانون شهرداریها، ‌شهرداری‌ مکلف به تاسیس مراکز بهداشتی و درمانی است گفت: درست است که چابک سازی باید در دستور کار قرار گیرد اما این لایحه که در خصوص تاسیس بیمارستان است توجیه فنی و تخصصی دارد.

همچنین علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون بودجه با بیان اینکه فرض کنیم که این لایحه تصویب شود گفت: یک هفته زمان لازم است که این لایحه به فرمانداری رفته و بررسی شود و تا پروسه‌های قانونی خود را طی کند سال 94 تمام شده و زمان کم می‌آوریم. همچنین باید کمیسیون بودجه ردیفی برای احداث این بیمارستان در نظر بگیرد که وقت کافی نداریم و بر همین اساس پیشنهاد می‌شود این لایحه در سال 95 بررسی شود.

نهایتا یک فوریت لایحه تملک و احداث بیمارستان کارکنان شهرداری رای نیاورد.

همچنین متن پیشنهادی کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در خصوص اعتراض فرمانداری به اصلاحیه مصوبه مجوز اخذ عوارض تمدید پروانه ساختمان‌های نیمه کاره تایید و با اکثریت آراء رای آورد.