به گزارش پارس ، دکتر همایون هاشمی در گفت وگو با ایسنا، درباره فعالیت خانه های سلامت و کانون های ۳۷۴ گانه معلولان شهرداری تهران اظهار کرد: من فعالیت شهرداری در خدمات دهی به معلولان را موازی کاری نمی دانم. اتفاقا ۳۷۴ کانون برای کلان شهر تهران کم است. آنها باید به فعالیتشان ادامه دهند، اما باید با الگوی مناسب سازی و منطقی سازمان بهزیستی پیش بروند. به هر حال بهزیستی متولی امور معلولان است. ما کلمه ای به نام خانه سلامت برای معلولان نداریم. آنها می توانند طبق الگوها و مراکز مورد تایید ما برنامه ریزی کنند.

وی افزود: آنها باید بر اساس مدل ها و ضوابط اجرایی سازمان بهزیستی کار کنند. بهزیستی مدلل به قانون و پاسخگوی حوزه معلولان است. خانه های سلامت هم می توانند از ما در زمینه امور مربوط به معلولان کمک بخواهند، ما هم حتما به آنها کمک خواهیم کرد.

رییس بهزیستی در پاسخ به این که با توجه به اصلاحاتی که قرار است در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان صورت گیرد و امکان تغییر آن از طرح به لایحه، برنامه بهزیستی برای مدیریت شرایط جدید در حوزه معلولان چه خواهد بود؟ گفت: خود بهزیستی مبدع و پیشنهاددهنده اولیه بازنگری قانون جامع بود و مجری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان هستیم و در طی این ۹ سالی که از اجرای آن می گذرد نقایص این قانون را آسیب شناسی کردیم و خودمان را منطبق با این آسیب ها به تراز مثبت رساندیم و با اصلاح این قانون، شرایط اجرای آن را داریم.

هاشمی، ایرادات قانون جامع را عدم الزام دستگاه های مختلف به اجرای آن دانست و افزود: در حال پی گیری این مساله هستیم و با رای نمایندگان و تصویب آن، بهزیستی با قدرت قانون را اجرا خواهد کرد و نگرانی از اجرای این قانون نداریم.

رییس سازمان بهزیستی درباره برنامه های سال جاری سازمان بهزیستی توضیح داد: با توجه به لحاظ کردن بودجه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومانی به بهزیستی، امسال سال خوبی برای سازمان خواهد بود.

وی در پایان گفت: بهزیستی از دو سال قبل نوسازی و برنامه های اثربخش با بهره وری را طراحی کرده است که توانمندسازی معلولان، مسکن، اشتغال و حمایت های اجتماعی به عنوان بسته کامل توانمندسازی از برنامه های آتی سازمان خواهد بود.