~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس کانون تربیت اسلامی به مناسبت سالروز گرامیداشت سیزدهم آبان و روز دانش‌آموز بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است، سیزده آبان یادآور حوادث بزرگ انقلاب اسلامی است؛ تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه بدنبال اعتراض به لایحه ننگین کاپیتولاسیون در سال 1343، خروش انقلابی دانش‌آموزان علیه رژیم وابسته آمریکایی محمدرضا پهلوی و شهادت جمعی از آنان در سال 1357، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 که در تقویم انقلاب اسلامی این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز ثبت گردیده ‌است تا برگی از سالنامه مبارزه، هجرت، قیام، مقاومت و استقلال ملت ایران شکل گیرد.

بی‌تردید بخشی از هویت انقلاب اسلامی را با نگاه راهبردی به تاریخچه آن می‌توان درک کرد تا بتوان امروز در مواجهه با مسائل مهم موضعی صحیح اتخاد کرد و جمهوری اسلامی را که اینک در قالب حکومت، مأموریت تحقق آرمان‌های انقلاب و صیانت از هویت آن را بر عهده دارد، به عنوان یک مدل مردم سالاری دینی به ملت‌های آزاده جهان به ویژه مسلمانان معرفی نمود.

کانون تربیت اسلامی ضمن گرامیداشت روز سیزدهم آبان و دعوت از فرهنگیان گرانقدر و دانش‌آموزان عزیز برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و حضور پرشور در راهپیمایی این روز در سراسر ایران اسلامی، با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل نکاتی چند را یادآور می‌شود.

1. هشدار امام خمینی (ره) علیه لایحه کاپیتولاسیون در سال 1343 مبنی بر اینکه "هر گرفتاری که ملت ایران ملل مسلمین دارند از اجانب است، از آمریکاست. ملل اسلام از اجانب عموماً و از آمریکا خصوصاً متنفر است".راهبرد دشمن شناسی انقلاب اسلامی ایران است که می‌بایست همواره و بخصوص این روزها در اجرای موافقت نامه موسوم به "برجام" هوشیارانه و زیرکانه و مقتدرانه رعایت شود تا از مکر دشمنان برای نفوذ، به ویژه در عرصه فرهنگی جلوگیری به عمل آید.

2. با توجه به بند 2 نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهور محترم درباره الزامات اجرائی "برجام"، مبنی بر تهدیدات صریح آمریکا به حمله نظامی و حتی هسته‌ای، که می‌تواند به کیفر خواست مبسوطی علیه اوباما در دادگاه‌های بین‌المللی منتهی شود از جامعه مردم نهاد حقوق‌دانان انقلابی می‌خواهیم به عنوان تشکل‌های مردمی کیفر خواست این تهدید را تنظیم نمایند و محاکمه توهین کنندگان به ملت بزرگ و انقلابی ایران اسلامی را در مراجع بین المللی خواستار شوند.

3. جامعه فرهنگیان که همواره به عنوان یکی از ارکان مؤثر انقلاب، گوش به فرمان مقام معظم رهبری و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند، در شرایط کنونی نیز هوشیارانه در جبهه فرهنگی دیده‌بانی می‌کنند تا مانع رخنه دشمن به حریم مقدس ایران اسلامی شوند و به آمریکا اجازه نفوذ در عرصه تعلیم و تربیت کشور را نخواهند داد.

به مسئولان محترم وزارت آموزش و پرورش نیز هشدار می‌دهند که در تنظیم قرار دادهای همکاری با کشورهای بیگانه و سازمان‌های بین‌المللی تحت سیطره استکبار، زمینه‌های نفوذ دشمن و ترویج الگوی تربیتی دین ستیزانه غرب را شناسائی و خنثی سازند.

4. نقش آفرینی سرنوشت‌ساز دانش آموزان دیروز در سرنگونی شاه و استقرار نظام جمهوری اسلامی این پیام را دارد که دانش‌آموزان امروز باید براساس آرمان‌های انقلاب اسلامی، عناصری مؤمن و مجاهد، استکبار‌ستیز، دشمن شناس و دشمن ستیز تربیت شوند همچنانکه در فصل دوم و پنجم سند تحول بنیادین نیز بر این مهم تأکید شده‌است.

در این صورت است که قادر خواهند بود در صحنه‌های انقلاب نقش‌آفرینی نمایند و پاسدار خون 36 هزار شهید دانش‌آموز 8 سال دفاع مقدس از جمله دانش‌آموزان شهید 13 آبان باشند و بدیهی است وزارت آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید با بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها و جلب همکاری نهادهای مرتبط بطور مستقیم و غیر مستقیم به پا خیزد.

5.  آمریکا تا خوی سلطه گری و زیاده طلبی و سرکوب ملت‌های ستمدیده از جمله مردم مظلوم فلسطین و حمایت از رژیم‌های قرون وسطایی منطقه را دارد برای ملت ایران شیطان بزرگ بشمار می‌آید و نمی‌تواند به بهانه‌های گردشگری، ارتباطات فرهنگی، فنی و تکنولوژی لانه جاسوسی خود را در ایران زنده و احیا نماید.