به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید آمده است: اول مهر همواره در کشور ما تندیس استمرار پایداری و استقامت برای جویندگی است. جویندگی در راه انسانیت و یافتن مسیر قد کشیدن روح و جان با گام نهادن در عرصه‌های شور و ایثار است که در برهه‌ای از زمان در سنگرهای جهاد و شهادت و در برهه‌ای دیگر در فضای معطر مدرسه و پشت نیمکت‌های فهمیدن و علم آموزی نمایان می‌گردد.

در طلیعه بازگشایی مدارس و همزمان با روز نیایش، یاد حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس به ویژه 4900 شهید فرهنگی و 36000 شهید دانش‌آموز را گرامی داشته و به روح بلند و ملکوتی امام راحل عظیم الشأن و بزرگ معلم انقلاب اسلامی، سلام و درود بی پایان می‌فرستیم.

این بیانیه می‌افزاید: آموزش و پرورش امروز مسئولیت خطیر و تاریخی را در تربیت نسل آینده بر اساس تعالیم اسلام برای خلق تمدن اسلامی به عهده دارد. بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که "در بلندمدت، هیچ چیز به اندازه‏ى تعلیم و تربیت اهمیت ندارد"، این دستگاه عظیم باید برنامه کامل و جامعی را برای این مهم که همان تعلیم و تربیت میلیون‌ها جوان و نوجوان این مرز بوم است، بر اساس سند تحول بنیادین در دستور کار خود قرار داده و نهایت دلسوزی و دقت را در پرورش فرزندان ملت بر اساس مبانی غنی اسلام ناب، به کار گیرد.

معلم به عنوان اساسی‌ترین و محوری‌ترین عنصر موثر در تربیت و پرورش نسل آینده باید به جایگاه و منزلت حقیقی خود ارتقاء یافته و دغدغه معیشت از او رفع گردد تا با انجام درست و کامل تکلیف معلمی، همگان با افتخار او را تکریم نموده و همواره عزیز بشمارند.

در این بیانیه آمده است: خط امروز و هدف اساسی دشمن خط نفوذ به باورها، تغییر رفتار و در نهایت تغییر هویت ایرانی ـ اسلامی است که از همه شیوه‌ها به ویژه شیوه فکری و فرهنگی به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است. بدون شک یکی از مهم‌ترین درگاه‌های این نفوذ، آموزش و پروش است که با اندک توجهی سایه‌های شوم این نفوذ را در حمایت یکی از دولتمردان مستکبر از برخی تشکل‌های حزبی و سیاسی معلمین و ورود برخی سازمان‌های بین‌المللی به مراکز تعلیم و تربیت و ..می توان دید.

ما فرهنگیان بسیجی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به تمام آموزندگان و پرورندگان سنگر تعلیم و تربیت و نیز دانش آموزان میهن اسلامی از مسئولین آموزش و پرورش می‌خواهیم نهایت هوشیاری خود را به کار ببندند و تلاش خود را برای قطع طمع دشمن برای نفوذ فکری ـ فرهنگی به کار گیرند و با اهتمام جدی و عملی سعی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نمایند.