به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حامد علامتی در نشست خبری که به مناسبت ۱۳ آبان (روز دانش آموز) برگزار شد، با تشریح برنامه های مدارس، گفت: ۱۳ آبان سه ماهیت مهم سالروز تبعید امام در سال ۴۳، کشتار دانش آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ را در خود جای داده و به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش آموز هر ساله در ایران برگزار می شود.

وی افزود: هر یک از این هویت ها در حرکت انقلاب اسلامی نقش ویژه ای را ایفا کرده و تقدیم ۳۶ هزار دانش آموز در طول ۳۴ ساله انقلاب نشان از اهمیت مبارزه با استکبار و عوامل آن دارد.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با تاکید بر اینکه نسل جدید و دانش آموزان باید با اتکا و اعتماد به این سه اصل مهم حرکت کند، گفت: امسال حضور دانش آموزان پررنگ تر از سال های قبل خواهد بود و در راهپیمایی روز ۱۳ آبان با شعار « مرگ بر آمریکا» حضور فعالی خواهند داشت.

به گفته علامتی، اجرای برنامه های صبحگاه، قرائت بیانیه ملی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، برگزاری سخنرانی ها، درج در تابلوی اعلانات مدارس و چاپ نشریه بخشی از برنامه هایی است که در روز ۱۳ آبان با موضوع ضد استکبار برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین فیلم های ضد استکباری نیز در سایت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بارگذاری شده و در ۱۳ آبان از سخنرانان زبده با موضوع « اینکه چرا شعار مرگ بر آمریکا سر می دهیم» دعوت خواهد شد تا با دانش آموزان گفت وگو کنند.

به گفته دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، برگزاری مسابقه کتاب و برنامه های ابتکاری توسط دانش آموزان با هویت ضد استکباری از دیگر برنامه هایی است که در مدارس برگزار می شود.

علامتی ادامه داد: حضور دانش آموزان با سربندهای « مرگ بر آمریکا» و « هیهات من الذله» جزو برنامه هایی است که در روز ۱۳ آبان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: نشریه آینده سازان با موضوع « بررسی چگونگی شکل گیری ۱۳ آبان» نیز از برنامه هایی است که در مدارس متوسطه سراسر کشور برگزار خواهد شد.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان همچنین از بازخوانی فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و رهبری در خصوص رابطه ایران با آمریکا در قالب « خیمه های معرفت» خبر داد و گفت: این موضوع از برنامه های مهمی است که امسال در روز ۱۳ آبان و در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز دانش آموز برگزار خواهد شد.

علامتی گفت: امسال یکی از برنامه های ویژه روز دانش آموز، برگزاری زنگ گفت وگو با توجه به تاکیدات رییس جمهور است و در این زنگ موضوع رابطه با آمریکا مورد بحث و بررسی دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، برگزاری نشست های مختلف سیاسی با موضوع « تقابل هویتی آمریکا و ایران» جزو برنامه های امسال است و کلید واژه هایی از بیانات رهبری از جمله « غیر قابل اعتماد بودن، عفوشکنی، خود برتر بین بودن، غیرمنطقی بودن و در پنجه تصرف اقتدار صهیونیسم بین المللی بودن نیز از موضوعاتی است که در نشست های سیاسی دانش آموزان درباره آن بحث خواهد شد.