~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس شهید محمدعلی جلالی نوزدهم شهریور ماه 1338 در شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی متولد شد؛ وی دوره‌های تحصیل را با موفقیت طی کرد و با معدل خوبی موفق به اخذ دیپلم تجربی شد.

وی در دوران انقلاب از ابتدا از ارادتمندان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و به شخص امام خمینی(ره) نیز علاقه وافری داشت؛ ضمن اینکه بسیار به ولایت فقیه و تبعیت و پیروی از ولایت اعتقاد داشت.

شهید جلالی پس از طی دوره سربازی، به تحصیل در رشته امور تربیتی پرداخت و پس از اخذ فوق دیپلم در امور تربیتی مدارس استان مرکزی مشغول به فعالیت شد.

وی در روزهای پایان سال و ایام تعطیلات عید نوروز و تابستان از فرصت تعطیلی استفاده می‌کرد و به جبهه می‌رفت تا در امر مقدس جهاد در راه خدا نیز همچون جهاد در راه علم و دانش کوشا باشد و در اسفند ماه سال 1364 به درجه رفیع شهادت نایل شد.

بخشی از وصیت‌نامه شهید

شما دانش‌آموزان عزیز، درس خواندن را جدی‌تر بگیرید و همراه با تحصیل علم، تقوا و ایمان، خود را قوی و محکم نموده تا در آینده، فردی آگاه، متخصص، متعهد و با ایمان برای جامعه اسلامی خود باشید.

و اما دوستان و برادران مؤمن، بیشتر به خدمتگزاری انقلاب اسلامی بپردازید و کارهای اداری و مشکلات خانوادگی شما را از صحنه خدمت و ایثار دور نکند.