به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانکارشناسان اصلی‌ترین مواد غذایی ضد سرطان و تامین کننده سلامت در بدن انسان‌ها را از سراسر دنیا جمع آوری کرده‌اند. 

گفتنی است، بر این اساس مردم کشور ژاپن به میزان زیاد از جلبک‌های دریایی در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند که حاوی مواد معدنی بسیار ضروری جهت حفظ سلامت بدن است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، اهالی کشور سوئد نیز از انواع توت‌ها در رژیم‌ غذایی خود استفاده می‌کنند که حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان‌ها است و آن را به ماست و سایر مواد غذایی اضافه می‌کنند. 

در میان سایر کشورهای آسیایی اهالی کشور هندوستان نیز به دلیل خوردن غذاهای حاوی ادویه جات و ترشی جات بالا از سلامت دستگاه گوارش و نرخ پایین ابتلا به سرطان بهره‌مند هستند. 

در کشور ایتالیا با وجود مصرف مقادیر بالای پاستا و انواع اسپاگتی به دلیل مصرف مواد غذایی چون ماهی تازه، گوشت بدون چربی و حجم بالایی از روغن زیتون افراد از سلامت کافی برخوردار هستند. 

در کشور ژاپن به دلیل مصرف حجم بالای ماهی که حاوی اسیدهای چرب امگا3 نرخ ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی بسیار کمتر از سایر کشورهای دنیا است. 

سوشی محبوب‌ترین غذا در کشور ژاپن دارای چربی کم، ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان و اسیدهای امگا 3 در حجم بالا است. 

در کشور ایسلند نیز به دلیل مصرف حجم بالای محصولات لبنی که دارای باکتری‌های مفید هستند، همچنین گوشت بدون چربی و غذاهای دریایی تازه بیماری‌هایی چون زوال عقل، آلزایمر، بیماری های قلبی و سکته مغزی کمتر مشاهده می‌شود. 

در کشور آفریقا اتیوپی غلات حاوی انواع فیبر، آهن، پرتئین و کلسیم در تهیه بسیاری از غذاها به کار می‌روند  از جمله مشهورترین غذاها در کشور اتیوپی برنج قهوه‌ای است که با نان و عدس مصرف می‌شود و به تعدیل توازن هورمون‌های بدن زنان و مردان و حفظ سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده نقش موثری ایفا می‌کند. 

در کشور چین نیز در هر خانه‌ای چای سبز به عنوان یک نوشیدنی محبوب وجود دارد که سبب حذف رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از بروز سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از رژیم غذایی اهالی دنیا برای حفظ سلامت بهره بگیرند.