جزیره ی قشم و هرمز یکی از زیباترین و رویایی ترین مقاصد گردشگری ایران هستند. شما را به تماشای این جذابیت های طبیعی دعوت میکنیم.

قشم کجاست

قشم با مساحتی معادل 1491 کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ی خلیج فارس شناخته می شود. این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود 20 کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی 88/55 درجه و عرض جغرافیایی 89/29 درجه می باشد. علاوه بر دارا بودن جاذبه های گردشگری و مراکز خریدی که محصولات خارجی را با قیمتی ارزان عرضه می کنند، هتل هایی با قیمت های مقرون به صرفه نیز دارد؛ از این رو این جزیره سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر کشورمان است.

حتما ببینید: نگاهی به عجایب هفت گانه ی دنیا

دره ستارگان - جزیره ی قشم نمای بالای دره ستارگان - جزیره ی قشم بندر لافت - جزیره ی قشم ساحل زیبا - جزیره ی قشم جزیره ی قشم - جزیره ی قشم

غروب جزیره ی قشم - جزیره ی قشم

لافت - جزیره ی قشم جاهای دیدنی قشم - جزیره ی قشم تنگه چاهکوه - جزیره ی قشم لباس زنانه بندری - جزیره ی قشم لباس قشم - جزیره ی قشم صدف - جزیره ی قشم عکس زیبا از قشم - جزیره ی قشم

سواحل صخره ای جنوب - جزیره ی قشم چاهکوه - جزیره ی قشم جزیره - جزیره ی قشم خاک قرمز هرمز - جزیره ی قشم

تاریخچه جزیره قشم

این جزیره از دیرباز بخشی از خاک ایران بوده و زندگی در آن جریان داشته است، در این مدت قشم به نام های متفاوتی از جمله ابرکاوان، کاوان (بنی کاوان) و لافت شناخته می شد.

در دوران سلطنت داریوش با حفر کانال سوز که منجر به متصل شدن دریای مدیترانه به دریای سرخ، جزیره قشم نیز اعتبار بیشتری برای ایران پیدا کرد و به یک مرکز بزرگ کشتی سازی تبدیل شد.در زمان ساسانیان که اعراب به ایران حمله کردند، قشم توانست حدود یک قرن مقاومت کند، اما سرانجام به تصرف سپاهیان اسلام درآمد.

بیشتر بخوانید:مدل های عینک آفتابی جدید | راهنمای انتخاب عینک متناسب با فرم صورت

پس از حمله مغول به ایران، این جزیره دوباره به دست بیگانگان افتاد و این وضعیت ادامه داشت تا آنکه جزیره قشم به دست اتابکان مجددا به خاک ایران بازگشت. پس از آن توسط پرتغالی ها اشغال شد، اما شاه عباس صفوی توانست این جزیره را دوباره به خاک کشورمان بازگرداند.

حتما ببینید: زیباترین جاده های ایران در فصل بهار را تماشا کنید و لذت ببرید

زیبایی های طبیعت - جزیره ی قشم صخره - جزیره ی قشم

لاک پشت - جزیره ی قشم ساحل جنوب - جزیره ی قشم اقامتگاه ماجرا - جزیره ی قشم بندر قشم - جزیره ی قشم غروب بندر لافت - جزیره ی قشم

جنگل حرا - جزیره ی قشم عکس زیبای ایران - جزیره ی قشم سنگ رنگی - جزیره ی قشم غروب خورشید - جزیره ی قشم

دره ستارگان قشم - جزیره ی قشم قشم کجاست - جزیره ی قشم دولفین - جزیره ی قشم

عجایب ایران - جزیره ی قشم

گردشگری و جاذبه های جزیره قشم

دره ستارگان، قلعه پرتغالی ها، جنگل های حرا، گنبد نمکی، غار نمک، جزایر ناز، جزیره هنگام، قلعه و غارهای خربس، تنگه چاهکوه، اسکله بندر لافت، ژئو پارک قشم، چاه های لافت، روستای تاریخی کوشه، قلعه لافت، آب انبار بی بی، بام قشم، سد پی پشت، زیارتگاه بی بی مریم، سد و روستای گوران بعضی از جاذبه های تاریخی و طبیعی جزیره قشم است که بسیار مورد توجه گردشگران می باشد.

از جاذبه های طبیعی و تاریخی که بگذریم، بازارهای این جزیره نیز به دلیل تنوع بالای محصولات خارجی و عرضه‌ی این محصولات با قیمتی ارزان مورد توجه مسافران است. در این بین بازارهای درگهان از شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردار است.