عجایب هفت گانه ی دنیا که مشهور ترین آثار دنیا هستند را بشناسید. ما تصاویری زیبا و با کیفیت از این آثار شگفت انگیز و اطلاعات کامل در باره ی آن ها را برای تان قرار داده ایم.

عجایب هفت‌گانه جهان جدید

«برنارد وبر» شخصی بود که با راه‌اندازی یک نظرسنجی بزرگ با کنترل و مدیریت بنیاد نیو۷واندرز (New7Wonders)، تلاش کرد عجایب هفت‌گانه جهان را به‌روزرسانی کند. با اینکه مانعی برای دریافت بیش از یک رای از هر کاربر در طول نظرسنجی تدارک دیده نشده بود، در هر صورت بیش از ۱۰۰ میلیون رای به دست آمد و نتیجه آن، موجب شکل‌گیری عجایب هفت‌گانه جهان جدید شد. نام عجایب هفت‌گانه جهان جدید در سال ۲۰۰۷ میلادی و در لیسبون، اعلام شد.

پترا

پترا - عجایب هفت گانه ی دنیا عکس پترا - عجایب هفت گانه ی دنیا پترا کجاست - عجایب هفت گانه ی دنیا زیبایی های دنیا - عجایب هفت گانه ی دنیا

پترا یکی از عجایب هفت‌گانه جدید جهان است که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد. این شهر در کشور اردن واقع شده و بناهای آن به‌گونه‌ای هستند که باور کردن ساخت آن‌ها توسط مردم عادی با ابزارهای معمولی، بسیار سخت است. شهر پترا، محل زندگی نبطی‌ها به‌مدت بیش از ۲۰۰ سال بوده و پیشرفت آن هم نشان‌دهنده وضعیت اقتصادی مناسب حاکمان پترا است.

شهر پترا دارای جاذبه‌های مختلفی است؛ اما قصر البنت را می‌توان یکی از جذاب‌ترین بناها عنوان کرد. افراد زیادی بر این باورند که بنای موردنظر توسط موجودات فرازمینی ساخته شده است. جالب‌تر آن که حتی مردم محلی پترا هم این حرف را تصدیق می‌کنند و اظهار داشته‌اند که صداهای عجیبی در شب از این مکان به گوش می‌رسد؛ این مسئله واقعا ترسناک به‌نظر می‌رسد و عادی است اگر هیچ توریستی به هنگام شب وارد منطقه موردنظر نشود.

تراشیدن کوه‌ها و وجود مکان‌های مختلفی همانند عبادتگاه، خزانه و سایر موارد در دل آن، سبب شده تا بازدیدکنندگان زیادی در طول سال به این مکان سفر کنند. 

بیشتر بخوانید: تصاویر تلسکوپ هابل ؛ زیبایی های خیره کننده کهکشان ها

تاج محل از عجایب هفت گانه ی دنیا

تاج محل - عجایب هفت گانه ی دنیا تاج محل کجاست - عجایب هفت گانه ی دنیا تاج محل هند - عجایب هفت گانه ی دنیا عکس تاج محل - عجایب هفت گانه ی دنیا

شاه جهان یکی از امپراتورهای گورکانی هند بود که بنایی را به یاد همسر ایرانی خود، یعنی ارجمند بانو بیگم با نام تاج محل بنا کرد. این بنا که نشان‌دهنده عشق ابدی شاه جهان به همسر خود بود، هم‌اکنون به‌عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شناخته می‌شود. در تاریخ آمده که همسر شاه جهان در یک سفر جنگی و هنگام وضع حمل، فوت کرد و جالب آن که شاه جهان را هم در تاج محل دفن کرده‌اند.

تاج محل ترکیبی از معماری ایرانی و گورکانی بوده و در ساخت آن، بیشتر از ۲۰ هزار هنرمند و معمار، فعالیت داشته‌اند. در حقیقت باید تاج محل را شاهکاری از هنر هنرمندان ایرانی و هندی معرفی کرد. اطلاعاتی که پیرامون ساخت تاج محل در دسترس قرار دارد، واقعا حیرت‌انگیز است. شاه جهان برای ساخت تاج محل در زمان خود، چیزی در حدود ۳۲ میلیون روپیه هزینه کرد که هم‌اکنون معادل ۵۲٫۸ میلیارد روپیه و ۸۲۷ میلیون دلار آمریکا است. تاج محل را باید از نظر معماری و طراحی، فوق‌العاده توصیف کرد و همین مسئله سبب شد تا نام آن در فهرست عجایب هفت‌گانه جهان قرار گیرد.

دیوار بزرگ چین از عجایب هفت گانه ی دنیا

دیوار چین - عجایب هفت گانه ی دنیا دیوار بزرگ چین - عجایب هفت گانه ی دنیا

چین - عجایب هفت گانه ی دنیا

دیوار بزرگ چین، یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین معماری‌های جهان شناخته می‌شود. توجه به این نکته که دیوار چین، ۲۱,۱۹۶ کیلومتر امتداد دارد و از مسیرهای مختلف و گاهی وقت‌ها، صعب‌العبوری گذشته است، می‌تواند برای هر بازدیدکننده‌ای حیرت‌انگیز باشد.

این دیوار با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر طول، فقط به‌منظور جلوگیری از حمله اقوام صحراگرد ساخته شد و افراد زیادی هم در حین ساخت آن از دنیا رفتند. در این دیوار بزرگ، برجک‌هایی وجود دارد که به فاصله ۵۰۰ متر از هم قرار گرفته‌اند. حکومت‌های مختلف در چین برای ساخت این دیوار، فعالیت کردند؛ اما شکل کنونی دیوار بزرگ چین متعلق به سلسله مینگ بوده که از غرب به دروازه جایو گوان (واقع در استان گانسو چین) و از شرق هم به ساحل رود یالو جیان (واقع در استان لیائونینگ) راه دارد.

کولوسئوم از عجایب هفت گانه ی دنیا

کولوسئوم - عجایب هفت گانه ی دنیا کولوسئوم کجاست - عجایب هفت گانه ی دنیا کولوسئوم رم - عجایب هفت گانه ی دنیا کولوسئوم ایتالیا - عجایب هفت گانه ی دنیا

کولوسئوم یا کلوسیوم، تماشاخانه‌ای در شهر رم ایتالیا است که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین تماشاخانه امپراتوری رم هم یاد می‌کنند. ظرفیت این تماشاخانه، چیزی در حدود ۵۰ تا ۸۰ هزار نفر بوده و یکی از سرگرمی‌هایی که مردم برای تماشای آن به کولوسئوم مراجعه می‌کردند، نبردهای گلادیاتورها با یکدیگر بود. در حقیقت مهم‌ترین تماشاکنندگان این نبردها را اشراف تشکیل می‌دادند. جالب‌تر آن که برخی از اعدام‌ها یا رهاسازی حیوانات وحشی در کولوسئوم و نبرد گلادیاتورها با آن‌ها هم از دیگر اقداماتی بود که به‌منظور تفریح اشراف، برگزار می‌شد.

با اینکه بنای کولوسئوم در فهرست عجایب جهان قرار گرفته است، اقداماتی که در آن انجام شده را نمی‌توان انسانی توصیف کرد؛ بیش از یک میلیون انسان که ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفرشان، برده یا گلادیاتور بودند در کولوسئوم به‌شکل فجیع، کشته شده‌اند.

کولوسئوم به‌صورت بیضی و با قطرهای ۱۸۸ و ۱۵۶ متر با ارتفاع ۴۸ متری ساخته شده است. کف کولوسئوم از جنس چوب بوده است و در بخش پایین آن هم اتاق‌ها و گذرگاه‌هایی وجود دارد که برای عبور حیوانات وحشی و تدارکات موردنیاز به‌منظور برگزاری نمایش‌های مرگ، استفاده می‌شد.

شاید ذکر جمله معروف سنت بید هم درباره کولوسئوم خالی از لطف نباشد:

تا زمانی که کولوسئوم استوار است، رم هم استوار است. زمانی که کولوسئوم سقوط کند، رم هم سقوط خواهد کرد و اگر رم سقوط کند، دنیا سقوط خواهد کرد.

ماچو پیچو

ماچوپیچو - عجایب هفت گانه ی دنیا ماچوپیچو کجاست - عجایب هفت گانه ی دنیا ماچوپیچو زیبا - عجایب هفت گانه ی دنیا ماچوپیچو پرو - عجایب هفت گانه ی دنیا

ماچوپیچو یکی دیگر از عجایب هفت‌گانه جهان است که در پرو واقع شده و در دوره اینکاها ساخته شده است. هدف از ساخت این شهر در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا، آن هم در کوه‌های آند کشور پرو به‌منظور توانایی مقابله با دشمنان و در امان ماندن از هرگون هجوم مهاجمان انجام شده است. وجود تاسیسات مختلف همانند سیستم‌های آبرسانی فوق‌العاده که هنوز هم دانشمندان نمی‌توانند توضیحاتی را پیرامون چگونگی ساخت آن‌ها ارائه دهند، از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر ماچوپیچو است.

مهندسی سازه‌های شهر ماچوپیچو به‌گونه‌ای است که در برابر زلزله از مقاومت قابل قبولی برخوردار بوده‌اند. در حقیقت سنگ‌های به‌کار رفته در ساخت خانه‌ها، قابلیت رقصان دارند و با اینکه زمان زلزله، تکان خواهند خورد؛ امابدون ریزش، در حالت اولیه خود باقی خواهند ماند. این موضوع سبب شده تا دانشمندان و پژوهشگران، نتوانند پاسخ مناسبی را پیرامون چگونگی ساخت و مهندسی جذاب این شهر توسط اینکاها، ارائه دهند. تمام این موارد موجب شد تا نام شهر ماچو پیچو در فهرست عجایب هفت‌گانه جهان قرار گیرد.

چیچن ایتزا از عجایب هفت گانه ی دنیا

چیچن ایتزا - عجایب هفت گانه ی دنیا چیچن ایتزا کجاست  - عجایب هفت گانه ی دنیا چیچن ایتزا زیبا - عجایب هفت گانه ی دنیا چیچن ایتزا مکزیک - عجایب هفت گانه ی دنیا

یکی از آثار باستانی متعلق به تمدن مایا که در کشور مکزیک واقع است و در فهرست عجایب هفت‌گانه جهان جدید هم قرار دارد، چیچن ایتزا است. چیچن ایتزا، مکانی برای قربانی کردن انسان و تقدیم آن‌ها به خدای باران مایاها، چاک، بوده است؛ هنوز هم بقایای انسان‌های قربانی شده در معبد چیچن ایتزا یافت می‌شود.

چیچن ایتزا را می‌توان به‌عنوان یکی از مشهورترین مناطق باستان‌شناسی کشور مکزیک معرفی کرد و جالب آن که در سال ۲۰۱۶ میلادی، موفق شد آمار بازدید بیش از دو میلیون گردشگر را ثبت کند که در نوع خود، فوق‌العاده است. در این محوطه باستانی، بناهای سنگی زیادی وجود دارد که از آن‌ها به‌عنوان قصر، حمام، مغازه یا موارد مشابه استفاده می‌کردند. همچنین وجود دو چاه بزرگ آب هم نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند؛ از این گودال‌های عمیق برای تامین آب موردنیاز زندگی استفاده می‌کردند. چیچن ایتزا به‌دلیل نوع بناهایی که در زمان خود، خاص بوده‌اند و در حال حاضر هم جذابیت زیادی دارند، توانست در فهرست عجایب جهان جدید قرار گیرد.

تندیس مسیح از عجایب هفت گانه ی دنیا

تندیس مسیح - عجایب هفت گانه ی دنیا تندیس مسیح کجاست - عجایب هفت گانه ی دنیا عجایب دنیا - عجایب هفت گانه ی دنیا عجایب جدید دنیا - عجایب هفت گانه ی دنیا

یکی از عجایب هفت‌گانه جهان جدید در بالاترین بخش شهر ریودوژانیرو کشور برزیل قرار دارد. ایده ساخت تندیس مسیح برای نخستین بار توسط یک کشیش کاتولیک مطرح شد و کار ساخت آن هم در دهه ۱۹۲۰ میلادی، آغاز شد و تنها با گذشت ۱۱ سال، به اتمام رسید. آغوش باز مسیح را این‌گونه تعبیر کرده‌اند که او، آغوش خود را برای تمام انسان‌ها باز کرده و این تعبیر، ستودنی است.

مجسمه مسیح را باید به‌عنوان چهارمین تندیس بزرگ جهان معرفی کرد و جالب آن که وزن تندیس چیزی در حدود ۶۳۵ تن است. مکان قرارگیری تندیس مسیح، جنگل ملی تیجاکا و در بالای کوه کورکوادو است؛ تندیس به‌گونه‌ای قرار گرفته که گویی بر تمام شهر ریودوژانیرو و طبیعت اطراف آن، اشراف کامل دارد.

با اینکه هزینه کامل ساخت تندیس از طرف جامعه کاتولیک کشور برزیل تامین شد، هم‌اکنون از آن به‌عنوان نماد این کشور یاد می‌کنند. جالب است بدانید سنگ‌های موردنیاز برای ساخت این تندیس از کشور سوئد تهیه شده است. با اینکه اتفاقات زیادی همانند خرابکاری یا طوفان منجر به آسیب‌دیدگی تندیس شد، فرایند بازسازی آن به سرعت انجام گرفت و همین مسئله در باقی ماندن اثر، نقش زیادی داشته است. این مکان، همواره گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند و این مسئله سبب شد تا در سال ۲۰۰۳ میلادی و در مسیر صعود به این نقطه از کوه کورکوادو، پله برقی و آسانسور نصب شود.