معنی سئو چیست؟ (یا تعریف SEO چیست) یا سئو یعنی چه: سئو مخفف کلمه ی انگلیسی Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سازی وب سایت برای موتور های جستجو است. تاریخچه سئو از زمان موجودیت موتور های جستجو آغاز شده است و تا به امروز ادامه دارد.

یک تعریف مختصر از مفهوم سئو سایت

به هر اقدامی که به صورت کاملا مستقیم برای افزایش رتبه سایت در موتور های جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو صورت بگیرد سئو و بهینه سازی سایت گفته می شود.

سئو فاکس

از سال های 1994 تا 1998 سئو وبسایت پیچیدگی های الان را نداشت چرا که سایت های موجود در اینترنت به ۱۰۰۰ عدد هم نمی رسیدند و زمینه فعالیت اکثر آن آن وب سایت ها با یکدیگر متفاوت بود لذا موتور های جستجو مشکل زیادی با شناسایی و درک محتوای وب سایت ها نداشتند. 

اما از سال 1998 به بعد و با افزایش سایت، موتور های جستجو تصمیم به طراحی الگوریتم و فاکتور هایی گرفتند تا سایت ها را از نظر قدرت با یکدیگر مقایسه کنند و سپس آنها را بر اساس فاکتورهایی رتبه بندی کنند بدین شکل سایت های با اتوریتی بالا بالای نتایج جستجو و سایت های با اتوریتی پایین زیر سایت های قوی تر به نمایش در می آمدند. 

پیدایش پیج رنک دنیای موتورهای جستجو را محتول کرد

اولین Google Algorithm الگوریتم  PageRank نام داشت که توسط موسسان گوگل یعنی Larry Page و Sergey Brin طراحی شده بود.

از آن زمان تا به حال تمامی سئوکاران دنیا به دنبال فهمیدن فاکتور های رتبه بندی و الگوریتم های موتورهای جستجو هستند تا در صدر نتایج به نمایش در آیند و مخاطبان بیشتری را جذب وب سایت خود کنند. سئو سایت یا بهینه سازی یکی از  خدمات اصلی سئو است که توسط تیم سئو فاکس انجام می شود.

یادگیری علم و دانش سئو از کجا شروع کنیم

برای شروع پروسه سئو داشتن داشتن چند ویژگی شخصیتی الزامیست در غیر این صورت قادر به انجام سئو سایت نخواهید بود و باید برای همیشه باید با دنیای موتور های جستجوگر خداحافظی کنید!

۱- صبور بودن

صبور بودن مهم ترین ویژگی ای که یک سئو کار حرفه ای باید داشته باشه، اگر صبور نیستید همین الان بهتره میدون رو ترک کنید.

۲- فرصت طلب باشید

سئو کاران فرصت طلب همیشه در بالای نتایج جستجو هستند! فرصت طلبی تو سئو به این معنی نیست که حق بقیه رو ضایع کنی بلکه به این معنیه که از اشتباه رقبات درس بگیری و سعی کنی موقع سئو اشتباه اونارو تکرار نکنی تا از اونا یک قدم جلوتر باشید.

۳- زبان انگلیسی حرفه ای

اگر زبان انگلیسی بلد نیستید باید با بهترین و بروز ترین مطالب دنیای SEO خداحافظی کنید! چرا که ما در ایران سایت های محتوا محور زیادی که به طور تخصصی مقالات مرتبط با دنیای سئو تولید کنند نداریم و اکثر مقالاتی که دارن یا ترجمست یا کپیه و یا بی کیفیته.

۴- جنبه شکست

نتیجه نگرفتن و شکست یک امر کاملا عادی در سئو به شمار می رود و هیچ حس شرمساری ای ندارد! زیرا موتور های جستجو هیچ وقت راز های خودشونو فاش نمی کنن و شما ممکنه یک کاریو انجام بدید که خلاف قوانین اون ها باشه و این باعث شه که رتبه شما کم بشه.

در ضمن سئو کاران آماتور و تازه کار اصلا نباید انتظار داشته باشند تا بتوانند پروژه های اول خود را به نتیجه برسانند و باید منتظر شکست باشند، اما اگر بتوانید به این باور برسید که هر شکست مقدمه یک پیروزیست و هر شکست رو بنای یک پیروزی قرار دهید و از اون درس بگیرید مطمئنا موفق خواهید شد.

۵- کار سالم

در استراتژی سئو سایت هم می توان از روش های سئو کلاه سفید یا White Hat استفاده کرد و هم از روش های کلاه سیاه، استفاده از روش های سئو کلاه سیاه یا Black Hat شاید در بازه زمانی کوتاه نتیجه خوبی را برای سایت در بر داشته باشد اما در مدت طولانی مطمئننا منجرب به پنالتی می شود. بنابراین سعی کنید تا از روش سئو کلاه سفید استفاده کنید.

منبع: سایت سئو فاکس - seofox.ir