به گزارش پارس به نقل از تسنیم، « دهلیز» یکی از موفق ترین فیلم های جشنواره سال گذشته سرانجام به مرحله اکران نزدیک شد.

نمایش دهلیز در جشنواره فجر با موجی از واکنش های مثبت منتقدان مواجه شد و جایزه بهترین کارگردان فیلم اولی را هم برای بهروز شعیبی به عنوان کارگردان به بار آورد.

شعیبی در عین به رخ کشیدن توانایی خود در تعریف بدون فاصله یک قصه محدود و یک خطی در دهلیز، دید جالب توجه خود به اجتماع و آدمها را در دهلیز به نمایش گذاشت و مهمترین خروجی نمایش فیلم در برج میلاد معرفی یک فیلم ساز جوان به سینمای ایران بود، فیلم سازی که سینما را بلد است، فیلمش اداهای معمول سینماگران ایرانی را ندارد و درعین حال به شدت به اصول محکمی پایبند است و به طرز قابل احترامی از نمایش اصولش ابا ندارد.

دهلیز شعیبی البته می توانست ساختارگراتر و طبیعتاً اجتماعی تر باشد اما شعیبی محور فیلمش را یک رابطه درون خانوادگی قرار داده بود و خروجی کارش نهایتاً یک توصیه اخلاقی البته باارزش بود.

توجه به اینکه شعیبی بستری تحت عنوان « قصاص» را برای اولین فیلمش انتخاب کرده بود، موضوع مد روز این سالهای سینمای ایران، و درعین حال به دام جریان نمایش غیرانسانی و یک طرفه از قصاص نیفتاده بود مشخص می کند که امروز در برج میلاد با تولد یک فیلم ساز « انسانی» مواجه بودیم. بخشش به جای قصاص تم اصلی فیلم بدون اینکه به ماهیت مفهوم قصاص خدشه ای وارد شود.

شعیبی فیلم سالمی ساخته بود، و بدون اینکه خودش را نیازمند کنایه پراکنی های خاص سیاسی اجتماعی این سالهای سینما کند حرفش را زده بود.

امروز پوستر فیلم رونمایی شد.