ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان سیاهکل در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پارس با اشاره به مثبت ارزیابی کردن مشارکت مردم در انتخابات ۹۲ تأکید کرد: حضور مردم در انتخابات ۹۲حائز چند پیام بوده است.

نماینده مردم سیاهکل خصیصه زمان شناسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ را پیام اول مشارکت مردم ارزیابی کرد و اظهار داشت: مردم به واقع اهمیت این انتخابات را درک کرده و با حضور حداکثری خود در پای صندوق های رأی مهر تأیید به نظام زدند.

وی بصیرت مردم را پیام دوم دانست و افزود: مردم چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات شوراها سعی در برگزیدن افرادی اصلح در رأس امور بودند.

ندیمی جامعیت حضور مردم را در انتخابات پیش رو مثبت ارزیابی کرد و گفت: در انتخابات ۹۲- وجود اقوام و اقشار جامعه مشهود و به تعبیر دیگر این انتخابات متعلق به هیچ قشر و گروه خاصی نبود و همه دراین انتخابات شرکت داشتند.

وی در رابطه با رویکرد مردم در قبال نتایج انتخابات تصریح کرد: رویکرد مردم در قبال نتایج انتخابات گویای رشد سیاسی مردم بود که این امر نسبت به ادوار گذشته پیشرفت داشته است.

ندیمی با اشاره به اینکه قوه مجریه همیشه نیازمند حمایت قوا بوده در ادامه تشریح کرد: ارکان قدرت و سران قوا نمی توانند رئیس جمهور را در هدایت کشور کمک نکنند لذا این امر حتی مورد اهمیت مقام معظم رهبری در پیام اخیر خود به رئیس جمهور بوده که فرمودند: همه باید حمایت از رئیس جمهور بشتابند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اولین و مهمترین گام در انتخابات ریاست جمهوری حمایت از قوا و وحدت قوا با هم است که این امر می تواند همدلی را مؤثر کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: حتی با وجود بهترین قوانین هم اگر از رئیس جمهور حمایت نشود فوایدی نصیب مردم و نظام نخواهد شد.

وی ادامه داد: کمک به رئیس جمهور می تواند خروجی مطلوبی برای نظام و ملت فراهم کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت جدید با مشکلات فراوانی رو به روست اضافه کرد: برخی مشکلات داخلی و خارجی وجود حمایت از رئیس جمهور جدید را محتمل می کند لذا همه مسئولان در هر رده باید به حمایت از رئیس جمهور بشتابند.

ندیمی با بیان اینکه واقعیات کشور گویای این است که ما در شرایط ویژه ای قرار داریم تأکید کرد: مشکلات اخیر کشور می تواند با آزاد کردن ظرفیت های انسان، رو به جلو گام بردارد لذا نمی شود تحت هیچ عنوان از سرمایه های انسانی و اجتماعی صرف نظر کرد و بی بهره ماند.

وی با اشاره به وجه اعتدال گرایی رئیس جمهور جدید خاطرنشان کرد: اعتدال گرایی چه از نظر روش و از چه از نظر استفاده از افراد؛ انتخاب راهی میانیست است که، ضررکمتری داشته و می تواند منافع بیشتری را با مدنظر قرار دادن عقلانیت برای کشور داشته باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اعتدالگرایی ؛ فاصله بین اصولگرایی و اصلاحطلبیست.

ندیمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه رویکرد رئیس جمهور باید در قبال پیام های تبریک و ورود به گفتمان برخی کشورهای دنیا چگونه باشد تصریح کرد: طبق نظرات امام و رهبری و قوانین اساسی، هیچ دلیلی وجود ندارد که ما با دنیا در تعامل و توسعه نباشیم.

این نماینده مجلس افزود: عدم تعامل ما تنها با کشورهایی است که آشکارا با ما محاربه می کنند، در غیر اینصورت ما باید از تعامل با کشورهای غربی و سایر کشورهای عربی استقبال کنیم.

وی با بیان اینکه کسانی مانع روابط ایران با سایر کشورها می شد ادامه داد: ما به شدت خواستار توسعه روابط با سایر کشورها بوده که این امر می تواند حتی ماهیت انقلاب ایران را به جهان معرفی کند.

ندیمی ادامه داد: هیچ دلیلی وجود ندارد که ما با دنیا در قطع روابط باشیم.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ایران باید از ۱۰۰ درصد ظرفیت ارتباط با دنیا بهره برداری کند.