به گزارش پارس به نقل از فارس، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز شنبه با حضور در همایش تقدیر از حداد عادل که در حوزه هنری در حال برگزاری است با بیان اینکه بنده ۴ سال پیش توفیق داشتم که از استاد عزیزم جناب آقای حداد کتابی را هدیه بگیرم اظهار داشت: آقای حداد در عرصه های مختلف مقالات ارزشمندی را نوشته و هر یک از این مقالات را به پاس ادب و بزرگداشت به استادی هدیه کرده بود و این کتاب به نظرم یک نماد و نمونه ای از یک عمر سلوک رفتاری آقای حداد است.

جلیلی ادامه داد: اگر امروز ما به احترام آقای حداد جمع شده و وی را شایسته احترام می دانیم، به خاطر این است که او عمری تلاش داشته تا به آن چه که مورد احترام این ملت است، احترام بگذارد که این فضیلت بزرگی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی به نیم قرن تلاش حداد عادل برای تحقق ارزش های انقلاب اشاره کرد و گفت: اگر می گوییم باید به نیم قرن تلاش وی ادای احترام کرد این یک ادا نبوده بلکه یک همت جانانه و تکلیف بوده است.

وی با بیان اینکه این ادای احترام یک مبنای عمیق ارزش و منصفانه و عادلانه دارد، خاطر نشان کرد: می توان تلاش های استاد را در این سالها در سه محور تقسیم بندی کرد.

وی بر همین اساس افزود: اول تلاش شایسته آقای حداد در احترام به بزرگان این سرزمین و نگاه منصفانه ای است که از آن برخودار بود و از سوی دیگر اجازه نداد اگر فضایی در کشور غالب می شود در پرتو آن فضا برخی چهره های ارزشمند از یاد بروند.

جلیلی با تاکید بر اینکه حداد عادل در همین فضا بسیار تلاش کرد تا فضاهای شبه روشن فکری باعث نشود که چهره های انقلابی مورد غفلت قرار گیرند یاد آور شد: این اعتدال از ویژگی های بارز استاد حداد عادل است.

جلیلی با اشاره به محور دوم ادامه داد: آنچه که وی نسبت به تحقق آن همت گماشته است علم و ادب و دانش این کشور است که باعث شده وی بدون هیچ قیدی در این عرصه ورود کند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ترتیب احداث دبیرستان فرهنگ، رشته ارتباطات و فعالیت در فرهنگستان از سوی حداد عادل اشاره کرد و افزود: او در عرصه هایی که احساس خلا کند به تنهایی در آن اقدام می کند.

وی عرصه سوم را تلاش مجاهدانه در احترام به گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب عنوان کرد و افزود: اینکه فردی سعی می کند تمام ظرفیت خود را برای احترام به انقلاب اسلامی بکار گیرد تلاش کمی نیست.

جلیلی به تلاش های حداد عادل نسبت به تعریف کتب درسی در دهه اول انقلاب علی رغم توانمندی های وی اشاره کرد و گفت: وی تلاش کرد تا از این مسیر ارزشهای انقلاب را به نسل جدید منتقل کند از این رو تلاش وی برای محترم دانستن گفتمان اسلام ناب انقلاب اسلامی امری سترگ و بزرگ است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی به ترجمه ارزشمند قرآن کریم ازسوی حداد عادل اشاره کرد و یاد آور شد: وقتی آقای حداد یک جلد از ترجمه خود را به بنده هدیه کرد گویا انسان گمشده خود را در آن ترجمه پیدا می کرد.

وی با تاکید بر اینکه حداد عادل فقط به مباحث نظری اکتفا نکرد. به ورود حداد به ساحت مجلس در دهه هفتاد پرداخت و تصریح کرد: آقای حداد در فضایی که می خواستند گفتمان انقلاب را کمرنگ کنند وارد عرصه شد و نشان داد انچه برای او اهمیت دارد حضور در این عرصه و نه رتبه و درجه است.

جلیلی با یاد آوری مواضع انقلابی حداد عادل در دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام در سال ۸۸ خاطر نشان کرد: دفاع او از آرای مردم و جمهوریت نظام بسیار برجسته است ضمن اینکه وی در عین مراعات انصاف و عدالت دچار محافظه کاری مقطعی هم نشده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آقای حداد مبانی نظری را برای تحقق در جامعه می خواهد ادامه داد: دلیل حضور آقای حداد در انتخابات برای تحقق مبانی نظری انقلاب اسلامی بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: احترام استاد به این عرصه ها باعث شده که ما دور هم جمع شویم و این حاصل شکری بوده که وی نسبت به خداوند داشته است؛ هفته گذشته که خدمت آقای حداد رسیدم، مقام رضایت و شکر ایشان برایم بسیار جالب بود و انشاالله مانیز بتوانیم شکر الهی را نسبت به چنین چهره هایی به جا آوریم.