به گزارش پارس نیوز و بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ در متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر در خصوص آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان و همچنین راه‌های کمک به هموطنان سیل‌زده به شرح زیر است:

۱_ امدادگران هلال‌احمر از روز هفتم اسفند که بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و با شدت گرفتن، منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مناطق جنوبی استان شد، تا امروز به ۳۸ هزار و ۲۷۶ نفر امدادرسانی کرده‌اند.

۲_ با تلاش امدادگران، ۴۲۰۵ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ۹۱ نفر از سیلاب رهاسازی شده اند.

۳_ تاکنون ۴۶ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و ۱۰ هزار و ۲۰۰ بطری آب معدنی و بیش از ۱۰ هزار بسته غذایی و همچنین بسته‌های بهداشتی، اقلام زیستی و ... بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

۴_با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، محموله‌های اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است.

۵_ علاوه بر نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیروهای هلال‌احمر 5 استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شده‌اند.

۶_ دو فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست و تاکنون به ۱۸ روستا به وسیله بالگرد هلال‌احمر، امدادرسانی و اقلام امدادی و زیستی ارسال شده است.

۷_در حال حاضر ۲۶۰۳ نیروی عملیاتی در قالب ۶۰۸ تیم/روز و با استفاده از ۴۹۷ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند و موفق شده‌اند تا امروز در مجموع به ۶۶۳ روستا خدمات‌رسانی کنند. همچنین با تلاش این امدادگران، ۱۰۵۹ خانوار شامل ۴۲۰۵ آسیب‌دیده از سیل، اسکان اضطراری داده شده‌اند.

۸_ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

۹_ عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک های نقدی خود به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان را از طریق شماره گیری کد دستوری #١*١١٢*  و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای IR940100004101034741666662  به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، واریز کنند.