به گزارش پارس نیوز به نقل از صدا و سیما ؛ بابک محمودی گفت: از روز هفتم اسفندماه بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و به مرور شدت گرفت و منجر به آبگرفتگی در ۱۴ شهرستان استان و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب سیستان و بلوچستان شد.

 

­وی با اشاره به امدادرسانی به ۵۶۰ روستا و­ ۲۸ هزار و ۲۰۶ نفر افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۱۹ نیروی عملیاتی و ۵۰۳ نفر پرسنل کادر، در قالب ۵۷۹ تیم و با استفاده از ۵۶۰ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.­رئیس سازمان امداد و نجات گفت: تاکنون ۴۰ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام شده و ۱۰ هزار بسته غذایی و ۳۰ هزار بطری آب، بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

محمودی افزود: ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست.

­این مقام مسئول گفت: با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، ۳۳ محموله اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است.

­وی افزود: علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیرو‌های هلال‌احمر ۵ استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، کرمان و بوشهر برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شدند.

­رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد، گفت: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان را از طریق شماره گیری کد دستوری #۱*۱۱۲* و یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای IR۹۴۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، واریز کنند.