به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در جریان بازدید از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن تقدیر از اقدامات مثبت و تلاش‌های موثر شرکت در پایش آلودگی هوا و همکاری با نهادهای مرتبط گفت: اعداد و ارقام سیاهه آلودگی هوا نگران کننده است و مطابق با این سیاهه سهم آلودگی خودروهای دیزلی ۳۳ درصد برآورد شده و بر این اساس باید تمرکز جدی روی خودروهای سنگین باری و مسافری داشت.

وی افزود: شهردار تهران تأکید جدی بر برقی شدن اتوبوس‌ها دارد و گرچه این اقدام خوب است اما باید ضمن توجه به مسائل فنی، متناسب با سهم هر ناوگان برنامه مشخصی داشت.

تشکری هاشمی بیان کرد: باید در مکان یابی ایستگاه‌های اندازه گیری، معیارهایی تعریف کرد که اطلاعات قابل اعتمادی به ما بدهند مثلا ایستگاهی که در کنار یک معبر پر تراکم است امکان دارد میزان آلودگی را چند برابر ایستگاهی که داخل بوستان است، نشان دهد.

رئیس‌ کمیسیون‌ عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برای برنامه ریزی دقیق نیازمند داده‌های قابل اعتمادتری هستیم و با کوشش این شرکت رسیدن به این داده‌ها کاملا دسترس پذیر است.

تشکری هاشمی با اشاره به ردیف مربوط به موتورهای برقی اظهار کرد: در حوزه موتور سیکلت برقی که مهمترین پروژه شرکت کنترل کیفیت هواست گله داریم و باید مشخص شود چرا با وجود بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی پیشرفتی صورت نگرفته و کار قابل قبولی انجام نشده است.

وی ادامه داد: حتماً شورای شهر این موضوع را پیگیری می‌کند و بودجه اختصاص یافته باید صرف توسعه فرهنگ استفاده از موتور برقی شود و تسهیل گری برای خریداران شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: باید اقداماتمان را اولویت بندی کنیم و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای حل یکی از بزرگترین چالش های پایتخت که آلودگی هواست باید حضوری فعال داشته باشد.