به گزارش پارس به نقل از تسنیم، احمد دنیامالی در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران بعد از ارائه گزارش وزیر نفت در این جلسه، اظهار داشت: براساس استانداردهایی شرکت کنترل کیفیت هوا وجود ۱۰۰ppm آلودگی در هوا بیانگر هوای سالم است، بر این اساس در سال جاری ۱۹۰ روز در تهران هوای سالم داشته ایم ولی متأسفانه ۳ روز هوای پاک که شاخص آن ۵۰ppm آلودگی است را تجربه کرده ایم. وی ادامه داد: براساس شاخص های مذکور ۱۳۵ روز در تهران هوای ناسالم برای افراد حساس وجود داشته است، بنابراین نباید مردم را از معضل آلودگی هوا نگران کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات خود خطاب به وزیر نفت گلایه ای کرد و گفت: طبق گزارش های اخیر که از رسانه ملی نیز پخش شد برخی از جایگاه های بنزین کم فروشی می کنند ضمن این که در این خصوص مواردی از سوی شهروندان به شورای شهر اعلام شده است؛ این در حالی است که توزیع بنزین در جایگاه های سوخت نیز به خودی خود آلودگی ایجاد می کنند چرا که به سیستم قطع کننده مجهز نیستند.

دنیامالی با بیان این که معتقدیم باید برای ساخت جایگاه های CNG به دولت کمک کنیم، گفت: ایجاد جایگاه های تک تلمبه ای در نقاط مختلف شهر نیز پیشنهاد خوبی است و در این زمینه کمک های لازم از سوی مدیریت شهری اعمال داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای مبحث ۱۹ نیز پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد و هر کمکی برای تحقق آن نیاز باشد انجام می دهیم. حتی حاضریم طرح هایی به تصویب برسانیم که در قالب آن تخفیفاتی به شهروندانی که این مبحث را در ساخت و سازهای خود رعایت می کنند، ارائه دهیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات خود به نقل پیامی از مردم باقرشهر پرداخت و گفت: مردم این شهر از بنده خواسته اند هرگاه شما را دیدم درخواست صدور دستور ویژه ای برای ساماندهی پالایشگاه موجود در این شهر از شما داشته باشم.

الهه راستگو عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات دنیامالی با اشاره به این که مدتی است از توزیع بنزین یورو ۴ در شهر تهران می گذرد، آیا در این مدت از آلودگی هوا کم شده است یا خیر، گفت: در حالی که می خواهم پاسخ این پرسش را بدانم پیشنهاد می کنم در زمینه مشارکت مردمی که به کاهش مصرف انرژی کمک می کند فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد، در این راستا وزارت نفت می تواند برنامه های خود را برای این امر برای کاهش مصرف سوخت با همکاری شورای شهر و شهرداری به سرانجام برساند.

احمد حکیمی پور عضو دیگر شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: طی فرمایشات مقام معظم رهبری مسائل تهران بالاتر از مسائل یک کلان شهر است بنابراین لازم است همه قوا کمک کنند تا مسائل تهران حل و فصل شود.

وی افزود: در بودجه ۹۳ دولت برای کمک شهرداری ها ردیف بودجه ای وجود داشت که مجلس سهم تهران را از این ردیف بودجه حذف و به دیگر شهرهای کشور داده؛ این در حالی است که تهران بار کشور را به دوش می کشد.

مسجدجامعی خطاب به حکیمی پور گفت: وزیر نفت دیگر زورش به مجلس نمی رسد که بخواهد پیگیر این موضوع نیز باشد.