به گزارش پارس نیوز به نقل از  مهر، جواد اوجی وزیر نفت امروز (چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: صنعت نفت برای مردم ایران عیدی بزرگ و دستاوردی بی‌نظیر را فراهم کرده است. خوشبختانه سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی به همت همکاران شرکت ملی نفت و سایر شرکت‌های مربوطه نصب شد و امید است ظرف دو سه هفته آینده شاهد بهره‌برداری از این فاز باشیم.

وی افزود: همانطور که می‌دانید از سال ۱۳۷۹ قراردادهای فاز ۱۱ پارس جنوبی بین شرکت‌های مختلف خارجی دست به دست می‌شد درحالیکه مهم‌ترین فاز پارس جنوبی بود و در موقعیت صفر مرزی قرار داشت.

اوجی بیان کرد: شرکت‌های مختلف خارجی به این عرصه آمدند و قراردادهایی تنظیم شد اما کاری پیش نرفت. خوشبختانه وزارت نفت در دولت سیزدهم به دنبال دستور رئیس جمهور برای عملیاتی کردن و بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی، پیگیر شد و خوشبختانه امروز سازه ۳۲۰۰ تنی سکوی ۱۱ پارس جنوبی با ارزش ۳.۵ میلیارد دلار که بر روی فاز ۱۲ قرار داشت و بهره‌وری کمی از آن صورت می‌گرفت، با موفقیت جدا شد و دیشب نصب این سکو در فاز ۱۱ صورت گرفت.

وی تصریح کرد: شروع بهره‌وری این فاز از ۱۲ تا ۱۵ میلیون متر مکعب آغاز می‌شود و به زودی به ۵۰ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید. صفر تا صد این عملیات اجرایی توسط صنعت نفت ایران انجام شد و هفته‌های آتی بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور صورت می‌گیرد.