به گزارش پارس، بیژن زنگنه امروز در حاشیه برگزاری آخرین نشست هیات دولت در تشریح برنامه های صنعت نفت در سال ۹۴، گفت: تکمیل و بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی مهمترین برنامه اولویت دار صنعت نفت در سال ۹۴ است.
 
وزیر نفت با اعلام اینکه افزایش تولید نفت و گاز از میادین مشترک به ویژه میادین مشترک نفتی غرب کارون و پارس جنوبی را اولویت دارترین برنامه کاری صنعت نفت عنوان کرد و افزود: در حوزه نفت طرح‌های غرب کارون برای تولید ۷۰۰ هزار بشکه در قالب یک برنامه سه سال طراحی و در حال اجرا است.
 
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه توسعه شبکه گاز روستایی و اجرای هشت مینی پالایشگاه میعانات گازی در مجموع با ظرفیت تولید ۴۸۰ هزار بشکه از دیگر برنامه‌های اولویت دار صنعت نفت ایران در سال ۹۴ است، اظهار داشت: بر این اساس پیش بینی می شود عملیات اجرایی ساخت ۸ مینی پالایشگاه میعانات گازی اواسط سال اینده در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز خواهد شد.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه طرح های گازرسانی به سیستان و بلوچستان و خطوط صادرات گاز به عراق از دیگر برنامه های وزارت نفت در سال ۱۳۹۴ خواهد بود، تبیین کرد: سال آینده در حوزه پتروشیمی شاهد جهش خواهیم بود و با افزایش تولید اتان و تحویل آن به پتروشیمی‌ها، تولیدات صنایع تکمیلی پتروشیمی افزایش خواهد یافت.
 
زنگنه مهم‌ترین عملکرد وزارت نفت درخصوص اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را به مدار آوردن ۶ فاز پارس جنوبی در سال ۱۳۹۳ دانست و یادآور شد: این کار اگر با مدیریت خارجی‌ها آن هم در شرایط غیر تحریم انجام می‌شد باز هم اقدامی بزرگ بود، چه رسد به آنکه همه کار را با مدیریت و اتکا به ظرفیت‌های ایرانی و در شرایط تحریم و سقوط قیمت نفت انجام دادیم.