به گزارش پارس نیوز به نقل از تسنیم ، فرشید سمیعی با اشاره به اشتباهات داوری علیه استقلال در این فصل اظهار کرد: کلاس توجیهی داوری پیش فصل، تایید ادعای اقای حسین عسگری بود که گفته بودند کارشناسان داوری مرتبط با فدراسیون و کمیته داوران یا جهل به قانون دارند یا عامدانه حقایق را کتمان می‌کنند. با این کلاس توجیهی مشخص شد همه عوامل مرتبط با کمیته داوران مطلع بودند که صحنه موضوع دربی قطعا پنالتی است. حال باید دید برنامه‌های ورزشی که همیشه دم از عدالت و مساوات می‌زنند باز هم از کارشناسان وابسته به کمیته داوران و فدراسیون استفاده می‌کنند یا کارشناسان داوری مستقل؟

وی افزود: یکبار دیگر اثبات شد که استقلال مثل فصول قبل در صدر متضررین از اشتباهات داوری قرار دارد. قبلا این سوال را پرسیدم اما جوابی داده نشد که چگونه می‌شود برای چند فصل پی درپی استقلال پای ثابت صدر جدول متضررین از اشتباهات داوری است؟ موضوع بعدی ایرادات ایین‌نامه و مقررات انضباطی است، مثلا ماده ۵۱ می‌گوید مسئولان فدراسیون، مسئول مسابقات و سازمان لیگ و...باید بخشنامه‌ها و قوانین را اجرا کرده و به اصول اخلاقی، قانون یکپارچگی و عدالت پایبند باشند، اما نگفته اگر نباشند و قانون را زیر پابگذارند و اخلاق را تمام و کمال ببازند چه می‌شود؟ کمیته انضباطی می‌تواند کادر فنی و بازیکنان را مجازات کند اما در مقابل تخلفات مشهود داور، آیین‌نامه و مقررات هیچ گونه اختیاراتی برای کمیته انضباطی تعیین نکرداه است. این موارد قطعا باید صلاح شوند.

سخنگوی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: افرادی بعد از یک مسابقه فوتبال تمام ارکان ورزش کشور، فدراسیون فوتبال، کمیته داوران را زیر سوال برده و عنوان می‌کنند قهرمان از پیش تعیین شده است و حتی به فدراسیون و ارکانش مستقیما توهین می‌کنند اما اینجا کمیته انضباطی تاکنون راسا ورود نکرده است، حتی بعداز اینکه صلاحیت خود را احراز کرد، اما در خصوص برخی افراد اصلا منتظر شاکی خصوصی نمی‌مانند و راسا ورود می‌کنند. آیا این عدالت است که استقلال بخاطر صحبت‌های ساپینتو هفته‌ها از حضور سرمربی خود بخاطر اظهاراتش محروم باشد اما تیم‌های دیگری با حرف‌های چندین برابر شدیدتر، مصون از مجازات باشند؟