به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان مسابقات روز نخست کشتی فرنگی رقابت‌های بین المللی جام ابراهیم مصطفی مصر و مرحله دوم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۳ که تیم ایران با دو نماینده در آن شرکت کرده بود، میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی در دور نخست با نتیجه ۷ بر صفر سیمیک محموداف از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی ویکتور سیوبانو دارنده مدال طلا و نقره جهان از مولداوی را با نتیجه ۴ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دلخانی دراین مرحله مقابل مادیار مالتکبایف از قزاقستان با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. دلخانی در دیدار پایانی به مصاف لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان رفت و در یک کشتی نفسگیر با نتیجه ۸ بر ۷ از سد این کشتی گیر گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۲ بر صفر مقابل گئورگی ملیا از گرجستان به برتری دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله تاماش لوای از مجارستان را با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ از سد آرتور عمراف از چک گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با توجه به حاضر نشدن روبرتی کوبلیاشویلی دارنده مدال برنز جهان از گرجستان پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

مسابقات سه وزن دوم کشتی فرنگی فردا برگزار می‌شود که محمدرضا گرایی نماینده کشورمان در وزن ۷۲ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌رود.

اسامی نفرات برتر ۷ وزن نخست به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- امانگالی بکبولاتوف (قزاقستان) ۲- مارلان موکاشیف (قزاقستان) ۳- ایسخار کوربایف (قزاقستان) و دنیس میهای (رومانی)

۶۰ کیلوگرم: ۱- کرم کمال (ترکیه) ۲- یرنار فیداخمتوف (قزاقستان) ۳- هایتهم فهمی محمود (مصر) و رضوان آرنات (رومانی)

۶۳ کیلوگرم: ۱- میثم دلخانی (ایران) ۲- لری ابولادزه (گرجستان) ۳- داستان زارلیخانوف (قزاقستان) و سیمیک محموداف (قرقیزستان)

۶۷ کیلوگرم: ۱- مری بکینوف (قزاقستان) ۲- جانی ختسوریانی (گرجستان) رازاک بیشیکیف (قرقیزستان) و هوسی یوتو (چین)

۸۷ کیلوگرم: ۱- لاشا گوبادزه (گرجستان) ۲- علی جنگیز (ترکیه) ۳- گورامی ختسوریانی (گرجستان) و الکس کسیدیس (سوئد)

۹۷ کیلوگرم: ۱- محمد هادی ساروی (ایران) ۲- روبرتی کوبلیاشویلی (گرجستان) ۳- مارکوس راگینگر (اتریش) و آرتور عمراف (چک)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- عبدالطیف محمد (مصر) ۲- آلن سیوراریو (رومانی) ۳- زویادی پاتاریدزه (گرجستان) و علی خان سیزدیکوف (قزاقستان)