به گزارش پارس نیوز ، سفر رفتن، یکی از بهترین راه‌ها برای تجدید قوای افراد خانواده و کارمندان و کارکنان محسوب می‌شود، اما با توجه به وضعیت اقتصادی و رشد تورم، این مساله را کمی با سختی مواجه کرده، به تازگی شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی با طراحی برنامه‌ای برای ارائه وام، به یاری کارکنان دولت آمده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی در این‌باره گفت: با بهره‌گیری از تبصره هجده که به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده، قسمتی از بودجه مربوط به این تبصره را به کارت خدمات سفر تبدیل کرده‌ایم و با دستگاه‌هایی که به کارمندان خود گواهی کسر از حقوق می‌دهند، برای ارائه این کارت مسافرتی به کارمندان تفاهم می‌کنیم.

روح‌الله حسین‌زاده افزود: این کارت در حال حاضر تنها به کارمندان دولتی تعلق می‌گیرد، زیرا می‌توانند گواهی کسر از حقوق ارائه کنند. طبق تفاهم‌نامه ما با دستگاه‌ها و ادارات، بعد از معرفی، کارمند درخواست‌کننده برای طی مراحل دریافت کارت به بانک ارجاع داده می‌شود. فرد درخواست‌کننده وام، بعد از ثبت‌نام و احراز کد ملی واردشده ظرف دو تا سه روز کارت وام سفر خود را دریافت می‌کند.

سفرهای نوروزی

وی افزود: کارکنان دریافت‌کننده وام سفر، باید طی یک سال این کارت را استفاده کنند، چرا که این وام از بودجه مربوط به تبصره هجده تامین می‌شود، تبصره هجده به صورت سالانه به دستگاه‌ها تعلق می‌گیرد و بعد از اتمام سال این بودجه باید به خزانه دولت بازگردد.

آیا کارت سفر فقط اعتبار است؟

حسین‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا این کارت فقط اعتبار است، یا به پول نقد هم تبدیل می‌شود؟ اظهار کرد: مبلغ وام به صورت اعتبار در پلتفرم «ایران‌سفر» در کیف پول درخواست‌کننده قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند در تورهای مسافرتی و شرکت‌های خدماتی مسافرتی بخش خصوصی که مورد تایید وزارت میراث فرهنگی و گردشگری‌ست از کارت وام خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خدماتی مسافرتی که مورد تایید قرار گرفته‌اند، در پلتفرم «ایران‌سفر» فعال هستند، گفت: این پلتفرم در روز هجدهم بهمن‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی رونمایی می‌شود. تمامی خدمات‌دهندگان مورد تایید وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در پلتفرم در این زمینه، اعم از هتل‌ها، رستوران‌ها، مهمان‌سراها، خانه‌های مسافر و تورهای گردشگری از بخش خصوصی هستند و هیچ‌کدام دولتی یا حتی نیمه‌دولتی نیستند.

سفر

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: بعضی افراد این شایعه را به وجود آوردند که برنامه‌ریزان ارائه این خدمات، این کار را برای منافع دولت راه انداختند و اجرای این طرح به بخش خصوصی آسیب وارد می‌کند، باید بگویم در حال حاضر ارائه‌دهندگان خدمات مورد تایید در این طرح، فقط و فقط از بخش خصوصی هستند، شاید در آینده بخش‌های دولتی نیز خدمات ارائه کنند، اما اولویت در این طرح، با خدمات‌دهندگان بخش خصوصی است.

حسین‌زاده اظهار کرد: ما سهمیه دستگاه‌ها را در اختیارآن‌ها قرار می‌دهیم و انتخاب اولویت کارکنان دریافت‌کننده کارت وام سفر بر عهده خود دستگاه‌های دولتی است. اما طبق برنامه‌ریزی اولیه، قرار بر این است که این خدمات در ابتدا به کارمندان سرپرست خانواده تعلق بگیرد. این به آن معنا نیست که این کارت وام سفر به کارمندان مجرد پرداخت نمی‌شود، در نهایت انتخاب کارمند دریافت‌کننده خدمات بر عهده اداره یا دستگاه مربوطه است.

وی درپاسخ به این سوال که آیا این وام ۳۰ میلیون تومانی شامل سود بانکی هم می‌شود، گفت؟ در جلسه روز هفتم بهمن‌ماه درباره مبلغ ارائه این وام نظرات متفاوتی ارائه شد، این امکان وجود دارد که با تلاش‌های انجام شده مبلغ وام از ۳۰ میلیون تومان نیز بیشتر شود. این وام شامل کسر ۴ درصد کارمزد می‌شود، که مربوط به فرایند دریافت وام در بانک است.

شرایط دریافت کارت 30 میلیون تومانی برای خانوار های ایرانی !

شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی، امکانی را برای دریافت سفرکارت ۳۰میلیون تومانی طراحی کرده است.امکان افزایش آن تا ۶۰میلیون تومان نیز در آینده وجود دارد.

کارمندان دولتی و کسانیکه گواهی کسر از حقوق دارند می توانند از این کارت استفاده کنند.

سود  بانکی این وام 4 درصد اعلام شده است.

 

شرایط دریافت کارت۳۰ میلیون تومانی سفر