صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با عذرخواهی از فرهنگیان به دلیل تأخیر در پرداخت حقوق آبان، اظهار کرد: با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش، دفتر رئیس‌جمهور و با موافقت سازمان برنامه و بودجه، حقوق و مزایای رتبه‌بندی معلمان، امروز واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار را داده و خزانه در حال واریز مبالغ است، ادامه داد: احکام اولیه معلمان مشمول صادر شده است که رتبه یک یعنی «آموزشیار معلم» برای آنها لحاظ شده است و مزایای آن به همراه معوقات 8 ماهه آن، امروز به همراه حقوق آبان به حساب معلمان واریز می‌شود.

* معلمان فرایند نقل و انتقال و جاماندگان نگران نباشند

ستاری‌فرد با بیان اینکه فرایند تعیین رتبه معلمان و صدور احکام قطعی آنها در جریان است، گفت: معلمانی که در فرایند نقل و انتقال بودند و احکام خود را دریافت نکردند، نگران نباشند، چرا که احکام آنها و کسانی که جامانده‌اند، در آذرماه صادر می‌شود و از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند خوهند شد. 

به گزارش فارس، موضوع رتبه‌بندی معلمان یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور بود که این وعده با صدور احکام و واریز مزایای رتبه‌بندی و معوقات، فرایند تحقق را طی می‌کند.