به گزارش بهداشت نیوز، ویتامین‌های گروه ب یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین ویتامین‌هایی هستند که به صورت عمومی مصرف می‌شوند. ب کمپلکس همه ویتامین‌های گروه ب به جز ب ۱۲ را در خود دارد اما نوروبیون، نام تجاری مشهوری که گاهی تصور می‌شود از ب کمپلکس هم بهتر است تنها سه ویتامین ب ۱ ، ب ۶ و ب ۱۲ را در ترکیب خود دارد.

 

خانم دکتر حوراسادات شاه حسینی، داروساز، در این رابطه گفت: این ترکیب‌ها در افزایش سطح انرژی عمومی بدن، تقویت قوا و افزایش متابولیسم موثرند؛ ب ۶ و ب ۱۲ ، مشخصا، به دلیل کمک به خون‌سازی و مکانیسم‌های داخلی بدن، حال ما را بهتر می‌کنند.

به گفته دکتر شاه حسینی، در شرایطی که فرد سلامت است و تغذیه‌ای نرمال دارد نیاز خاصی به مصرف مکمل‌ها از جمله مکمل‌های گروه ب ندارد اما اگر در دوران نقاهت به سر می‌برید، سرما خورده‌اید یا فعالیت بدنی زیادی داشته‌اید و به میزان مورد نیازتان استراحت نکرده‌اید، می‌توانید با استفاده از این مکمل‌ها به بدن خود کمک کنید تا زودتر سرحال شود.

نحوه مصرف ب کمپلکس و نوروبیون

این داروساز در توضیح نحوه مصرف ب کمپلکس و نوروبیون گفت: به طور کلی آمپول‌ها به دلیل فراهمی زیستی و جذب سریع‌تری که از طریق خون دارند زودتر اثر خود را نشان می‌دهند. قرص باید طی فرایند گوارش جذب بدن شود که اتفاقی زمانبر است. در شرایط ضعف بدنی هفته‌ای یک آمپول مجاز است اما نه در درازمدت و به صورت مداوم.

در حال حاضر بین انواع آمپول‌های موجود در بازار ایران تفاوت چندانی وجود ندارد اما اگر آمپولی تهیه کردید که باید در یخچال نگهداری می‌شد، بهتر است قبل از تزریق به دمای محیط برسد تا درد کمتری احساس کنید. ویتامین‌های گروه ب محلول در آب هستند و اگر بعد از استفاده از آنها، احساس کردید که ادرار شما کمی بوی ب کمپلکس می‌دهد، طبیعی است.

منبع: برنا