به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به هشدار زرد هواشناسی برای تهران گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی سازمان هواشناسی احتمال وزش بادهای لحظه‌ای شدید در استان تهران از امروز ۳۰ مهرماه تا سوم آبان ماه وجود دارد. همچنین در مناطق جنوب و غرب استان تهران نیز شاهد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در همین راستا نیز تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده و دستگاه‌های امدادی و خدماتی از آمادگی لازم در این خصوص برخوردارند. لازم است مردم نیز به توصیه‌ها و هشدارها توجه کافی را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از احتمال بارش باران، رگبار رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، مه و کاهش دید در مناطق شمالی و غربی این استان به ویژه در ارتفاعات خبر داد و گفت: احتمال آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و بعضی رودخانه‌ها، پدیده مه و کاهش دید و امکان آسیب به بخش‌های مختلف کشاورزی از مخاطرات اصلی در روزهای مذکور وجود دارد. 

یزدی مهر با بیان اینکه اثر مخاطره فوق خسارت احتمالی به بخش کشاورزی است، اضافه کرد: کاهش غذادهی استخرهای پرورشی به نصف نرمال با توجه به ابری بودن و بارندگی، عدم آبیاری مزارع سویا و پنبه به دلیل وقوع بارندگی، زهکشی و پاک‌سازی مسیر آبیاری باغات و مزارع با توجه به بارش‌های احتمالی از مواردی است، که رعایت آن‌ها توسط کشاورزان می‌تواند، در کاهش خسارات احتمالی مؤثر باشد.

وی گفت: عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها، جلوگیری از ورود آب گل آلود به استخرها با توجه به حجم بالای روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها، تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها نیز مورد تاکید است.