علی عبدالعالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه آموزش گفت: طبیعتاً ما نمی‌توانیم تولیدات و محصولات آنان را با اسم شرکت‌هایشان نمایش دهیم. هر محصولی که اسم داشته باشد باید به بازرگانی صدا و سیما برود. این شرکت‌ها می‌توانند در بستر مدرسه تلویزیونی شبکه آموزش خدمت خود را بدون نام بردن نام شرکت خود ارائه دهند. به طور کلی هر چیزی را که اشاره به خرید و فروش محصولات داشته باشد؛ ما نمی‌توانیم نشان دهیم.

مدیر شبکه آموزش در توضیح اینکه شبکه آموزش چه کمکی می‌تواند به شرکت‌های دانش بنیان آموزش محور داشته باشد؛ گفت: حضور این شرکت‌های دانش بنیان در شبکه آموزش برای خودشان مفید است. این شرکت‌ها اقدامات خود را بدون نام بردن اسمشان معرفی می‌کنند؛ مفهوم خدمات خود و نحوه چگونگی ارائه خدمت و ویژگی خدمات دانش بنیان خود را بدون نام بردن شرکت توضیح می‌دهند. مردم با این مفهوم و با این خدمت آشنا می‌شوند و آن کسی که از این خدمت خوشش بیاید با جستجو در اینترنت می‌تواند به شرکت و نام آن و یا با مدیر عامل و افراد حاضر در آن شرکت آشنا شود و از طرق دیگر به آن محصول دسترسی پیدا کند.

عبدالعالی افزود: در حال حاضر کمک دیگری غیر از مدرسه تلویزیونی برای ما مقدور نیست ما خیلی گرفتار تولید مدرسه تلویزیونی هستیم و تمام وقتمان برای مدرسه تلویزیونی است اما یکی از اقدامات خوبی که می‌توان شروع کرد و اعضای همرسان نیز می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند اطلاع رسانی و مدیریت محتوایی همین ایونت‌ها و رویدادهایی است که شرکت‌های دانش بنیان را دور هم جمع می‌کند.

گفتنی است در رویداد همرسان که به صورت ارائه چالش‌ها و موفقیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و پنل گفت و گوی تخصصی برگزار شد؛ کارشناسان و مدیران عامل شرکت‌ها به بررسی تغییر در انگاره آموزش، رشد فضای مجازی و تغییر در شیوه‌های آموزشی، نقش نوآوری در دسترسی پذیری و درگیر سازی مخاطب و نقش تکنولوژی‌های آموزش مجازی در رفع شکاف‌های آموزش پرداختند.