به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو از مرکز لرزه نگاری کشوری، این پس لرزه‌ها بیشتر بین ۲.۵ تا سه ریشتر قدرت داشته و افزون بر نصف این حوادث با این قدرت بوده است.

همچنین افزون بر ۱۵ پس لرزه با قدرت بین ۳ تا ۳.۵ ریشتر در حدود ۷۵ ساعت گذشته در شهرستان خوی ثبت شده است.

علاوه بر ثبت پس لرزه ۳.۸ ریشتری، زمین لرزه ۴.۶ ریشتری نیز بعد از ظهر چهارشنبه در خوی به ثبت رسید که بیشترین قدرت پس از زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد روز گذشته، در منطقه بوده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

در این زمین لرزه، یک هزار و ۱۲۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد فقط نزدیک به ۷۰ نفر در بخش‌های بستری بیمارستان‌ها باقی مانده و بقیه مرخص شده‌اند.

همچنین براساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیش از یک هزار هزار و ۴۰۰ واحد روستایی در این منطقه نیازمند تخریب و بازسازی یا تعمیر شناخته شده که از این تعداد، بیش از ۴۵۰ واحد نیازمند تخریب و احداث مجدد و افزون بر ۹۵۰ واحد نیازمند تعمیر است.

هنوز آمار دقیقی در خصوص میزان خسارت‌های وارد شده به اماکن مسکونی، ابنیه‌ها و دیگر اماکن، تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان اعلام نشده و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.