به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جلسه شورای عالی مسکن عصر امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و برنامه‌های تأمین مالی مسکن برای دهک‌های کم درآمد و متوسط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مخبر در این جلسه که با حضور وزرای کشور، راه و شهرسازی، نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، رؤسای بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و همچنین مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، با تأکید بر اینکه حتماً وعده رئیس جمهوری برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم محقق خواهد شد، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده برای ساخت واحد‌های مسکونی، روش‌های مختلف تأمین مالی مطابق با دهک‌های درآمدی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: باید تعداد واحد‌های مورد نیاز برای هر دهک درآمدی و چگونگی ارائه تسهیلات و نحوه در اختیار قرار دادن زمین برای ساخت و ساز مشخص شده و دستگاه‌های ذیربط متناسب با این دهک‌ها در روند ارائه کمک برای ساخت و ساز حضور جدی و پررنگ داشته باشند.

مخبر همچنین با اشاره به گزارش وزارت مسکن مبنی بر شروع ساخت ۱.۵ میلیون واحد مسکونی، تأکید کرد: در ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن باید زیرساخت‌های آب، انرژی و حمل و نقل در نظر گرفته شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تمام وزرای دولت موظف هستند یک بسته و برنامه مشخص از نحوه تأمین منابع و زمین مورد نیاز برای خانه دار شدن کارکنان وزارتخانه خود ارائه دهند. علاوه بر این تفویض اختیار مناسب به استانداران داده شود تا بتوانند روند ساخت مسکن را خصوصاً در شهر‌های کوچک‌تر تسریع کنند.