به گزارش پارس ، هادی ابوی طرقبه در گفت وگو با فارس، با اشاره به موضوع افزایش حق مسکن و خواروبار کارگری اظهار داشت: امروز قرار شد این موضوع به صورت جدی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود تا جلسه رسیدگی به آن برگزار و بحث تعیین تکلیف شود.

سخنگوی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه عدم برگزاری جلسات به دلیل نبودن نمایندگان کارفرمایی بوده است، گفت: امیدواریم که در هفته جاری جلسه شورای عالی کار با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شود.

این فعال کارگری تاکید کرد: قشر کارگر بر پیشنهادات خود مصّر است و از موضع خود کوتاه نخواهد آمد و رئیس جمهور و وزارتخانه نیز قول مساعد در این راستا داده اند اما معلوم نیست به چه دلیلی در این باره تعلل صورت می گیرد.

به گفته ابوی، اکنون سه ماه از سال می گذرد و قشر کارگر منتظر است تا شورای عالی کار در این باره تصمیمی بگیرد و پیگیری هایی نیز در این باره انجام شده است.

وی بیان داشت: با نماینده کارفرمایان توافق شده که در صورت برگزاری جلسه افزایش حق مسکن و خواروبار، موضوع بررسی و جمع بندی صورت بگیرد.

سخنگوی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با تاکید بر اینکه افزایش حق مسکن و خواروبار باید منطقی باشد، تصریح کرد: از دیدگاه کارگران افزایش ۱۰۰ درصدی حق مسکن قابل قبول نیست و در نظر گرفتن افزایش ۱۰ هزار تومانی نیاز به برگزاری جلسه ندارد و دولت به تنهایی این موضوع را مصوب می کرد.

این فعال کارگری گفت: حق مسکن باید حداقل نیمی از هزینه های اجاره واحد مسکونی در یک شهر متوسط را تامین کند و باید دولت با کمک کارفرمایان این موضوع را در نظر بگیرد.