به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وقوع سه انفجار پی درپی در شهر مزارشریف در شمال افغانستان در کمتر از یک ساعت، دستکم ده کشته یا زخمی برجای گذاشت.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات مزار شریف را به عهده گرفت

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رویترز، گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات در شهر مزار شریف افغانستان را که به کشته شدن ۹ نفر منجر شد، به عهده گرفت.

تلفات و خسارات 

آمار شهدا و زخمیان انفجار‌های امروز مزارشریف و کابل با آنچه که طالبان می‌گویند و آنچه که شاهدان عینی گفته اند متفاوت است.

هنگام ادای نماز در مسجد اهل سنت حضرت ذکریا نمازگزاران با بمب کار گذاشته شده هدف قرار گرفتند.

در مزارشریف نیز در منطقه هزاره نشین این شهر دستکم دو ون مسافربری هدف انفجار قرار گرفت.

۵۴ شهید و زخمی در انفجار‌های مزارشریف

انفجار‌های عصر امروز در شهر مزارشریف افغانستان نه شهید و چهل وپنج زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ازکابل، منابع بیمارستانی در شهر مزارشریف، شهادت نه نفر و زخمی شدن چهل وپنج نفر براثر سه انفجار در این شهر را تایید کرده اند.

فرماندهی امنیتی طالبان در شهر‌مزارشریف، تعداد شهدا و مجروحان انفجارهای امروز را سیزده نفر اعلام کرد.

محمد آصف وزیری سخنگوی فرماندهی امنیتی طالبان برای استان بلخ با تایید وقوع دو انفجار در خودروهای ون مسافربری گفت : این دو انفجار در ناحیه های پنجم و دهم امنیتی شهر مزارشریف روی داد که براثر آن چهار نفر جان باختند و نه نفر دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که منابع بیمارستانی شمار تلفات و مجروحان این انفجارها را دستکم سی نفر اعلام کرده اند.

شمار تلفات و مجروحان انفجارهای عصر امروز در شهر مزارشریف افغانستان به سی نفر رسید .

منابع بیمارستانی در شهر مزارشریف براساس اخبار منتشر شده در رسانه های محلی شمال افغانستان، اعلام کرده اند: تاکنون پنج نفر در انفجارهای شهر مزارشریف جان باخته اند و بیست وپنج زخمی به بیمارستان های این شهر منتقل شده اند که وضعیت جسمی شماری از مجروحان وخیم است .

اجساد جان باختگان این انفجارها سوخته اند و قابل شناسایی نیست .

احتمال می رود شمار تلفات و مجروحان انفجارهای امروز در شهر مزارشریف افزایش یابد.

شهر مزارشریف عصر امروز صحنه سه انفجار بود که در ناحیه های پنجم و دهم امنیتی به وقوع پیوست .

انفجارهای پی در پی

 انفجار نخست در ناحیه پنجم شهر مزارشریف که از مناطق شیعه نشین است یک دستگاه ون مسافربری را هدف قرار داد . انفجارهای دوم و سوم نیز در ناحیه دهم امنیتی این شهر به وقوع پیوست .شاهدان عینی شمار تلفات و مجروحان را دستکم ده نفر اعلام کرده اند. طالبان فقط وقوع انفجار نخست را تایید کرده و هنوز گزارشی از شمار تلفات و مجروحان آن اعلام نکرده است . یک ماه قبل نیز دو دستگاه ون مسافربری در این شهر هدف دو انفجار قرار گرفت که براثر آن دهها نفر کشته یا زخمی شدند، این انفجارها نیز در منطقه شیعه نشین شهر مزارشریف روی داده بود.

 
 
 
 
 
Remaining Time -0:16
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

انفجار در کابل

خالد زردان سخنگوی پلیس کابل در پیامی با تایید انفجار در مسجد حضرت ذکریا گفت : براثر انفجار بمب کارگذاشته شده، تاکنون دو نفر در این مسجد مجروح شده اند.

گفته های شاهدان عینی و تصاویر منتشر شده از این مسجد از لحظات پس از انفجار، حکایت از دستکم ده شهید و زخمی دارد.