به گزارش پارس به نقل از تسنیم آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، حادثه تروریستی دو مسجد شیعیان در عربستان را که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد، محکوم کرد و اظهارداشت: رژیم آل‌سعود باید نسبت به این حادثه و جنایت پاسخگو باشد.
مرجع تقلید شیعیان با طرح این سئوال از آل‌سعود که آیا شما با این نوع اعمال وحشیانه که در خانه خدا به جان نمازگزار حمله می‌کنند، موافقید؟ گفت: اگر موافق نیستید پس چرا هیچ حرکتی نمی‌کنید و جلوی این حوادث وقیحانه را نمی‌گیرید؟
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه اگر با این حادثه موافق نیستید، پس چرا مأموران امنیتی برای محافظت از جان شهروندان اقدامی نمی‌کنند و حمایتی از آن‌ها نشان نمی‌دهند؟ تصریح کرد: جای این سئوال باقی است که آیا آل‌سعود تنها  توانایی دارد کشور همسایه خود یمن را به ویرانه تبدیل کند؟
مرجع تقلید شیعیان خطاب به آل سعود عنوان کرد: مردم کدام حرکت شما را باور کنند؟ از یک‌سو تروریست را محکوم می‌کنید از سوی دیگر آن‌ها را تشویق به کشتن مردم می‌کنید.
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه امیدواریم دولت آل سعود به وظایف خود در برابر شهروندان خود آشنا باشد، اظهارداشت: این جنایت که در دو مسجد امام علی(ع) و امام حسین(ع) در منطقه شیعه‌نشین قطیف و دمام به وقوع پیوسته آبروریزی بزرگی برای این رژیم به همراه دارد و این حادثه، از حوادث ننگین به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه گروه تروریستی داعش بی‌شرمانه مسئولیت این جنایت را شجاعانه به‌عهده گرفته است، افزود: باید از سران رژیم آل‌سعود پرسید آیا حرکت این گروه جانی، شجاعانه بود یا وقیحانه و از روی ذلت و خفت دست به این حرکات می‌زنند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید براینکه باید پرسید آیا کشتن چند انسان نمازگزار شجاعت است و عجیب‌تر این‌که مجامع بین‌الملل و کانون‌های حقوق بشر در برابر این جنایت خوابند و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند، عنوان کرد: آن‌ها بی‌شرمانه به خود اجازه می‌دهند درباره جاسوسی که در تهران دستگیر شده ندای حقوق بشر سر دهند و در مسائل داخلی یک کشور دیگر که از حقوق خود در برابر تروریست‌ها دفاع می‌کند، دخالت کنند.
مرجع تقلید شیعیان در خاتمه این وقایع در اسلام و جهان را نشان از پیچیدگی اوضاع در منطقه دانست که باید مواظب این پیچیدگی‌ها و حرکات آن‌ها بود.