به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، شبکه تلویزیونی دنیا گزارش داد که عصر جمعه بر اثر وقوع دو انفجار در دو مسجد در شمال غرب پاکستان دستکم ۲۰ نفر کشته و ۵۰ فرد دیگر زخمی شدند.

گفته می شود که اولین انفجار پیش از برپایی مراسم نماز جمعه و دومین انفجار هنگامیکه نمازگزاران به مسجد دیگری در همان منطقه عزیمت کردند، رخ داد.

مجروحین برای معالجه به بیمارستان منتقل شدند و هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته و ماهیت انفجارها نیز مشخص نشده است.

همچنین نخست وزیر موقت پاکستان از تصمیم خود برای آزادی ۵۱ ماهیگیری هندی با هدف نشان دادن حسن نیت خود به دهلی نو و تلاش برای بهبود روابط دو کشور خبر داد.

خبر دیگر اینکه" مخلص افغان" سخنگوی والی پکتیکا اعلام کرد: صبح امروز شنبه بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای در این ولایت یک افغانی کشته و ۵ فرد دیگر از جمله سه کودک زخمی شدند.

وی طالبان را مسئول این انفجار خواند، این درحالیست که شبه نظامیان هنوز در این باره ابراز نظر نکرده است.

همچنین ایساف اعلام کرد که در عملیات مشترک نیروهای ملی افغانستان و ناتو در ۲۴ ساعت گذشته در ولایت های شرقی این کشور ۱۱ عضو طالبان کشته و سه نفر بازداشت شدند.

این عملیات در ولایت های غزنی، لغمان، ننگرهار، پکتیکا و وردک انجام شد و نیروهای افغانی و ناتو موفق به ضبط تسلیحات طالبان شدند.